Millet.- Un exdirectiu de Ferrovial sobre si van obtenir obres per comissions a CDC: “Rotundament no”

  • Pedro Buenaventura no recorda una carta manuscrita a Millet sobre una obra pública

VilaWeb
10.03.2017 - 12:17

Pedro Buenaventura no recorda una carta manuscrita a Millet sobre una obra pública

BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)

L’exdirectiu de Ferrovial Pedro Buenaventura, acusat en el cas de l’espoli del Palau, ha negat en el judici en l’Audiència de Barcelona que l’empresa obtingués obres públiques a Catalunya a canvi de pagar presumptes comissions a CDC a través de la institució musical.

“Rotundament no”, ha resolt Buenaventura, a qui el fiscal li demana quatre anys i mig de presó per ser suposadament la persona que va enviar quantiosos fons de la constructora a CDC a canvi d’obra pública, com la Línia 9 de Metro i la Ciutat de la Justícia, on se celebra el judici.

Ha explicat que les reunions que va mantenir amb l’expresident del Palau, Fèlix Millet, van ser per les obres de remodelació del Palau i la construcció del Petit Palau per part de Ferrovial i, sobre els extresorers de CDC, Carles Torrent i Daniel Osàcar, ha negat haver mantingut cap reunió, conversa, ni haver sentit parlar d’ells: “Mai els vaig conèixer”.

El fiscal li ha mostrat dos correus electrònics i fax de Millet dirigits a ell en els quals li esmentava una obra d’un pavelló a Sant Cugat del Vallès (Barcelona) que va obtenir Ferrovial i li demanava parlar del tema d’obra pública, que ell no ha recordat, assegurant que la seva empresa movia anualment un pressupost de 4.000 milions d’euros: “No puc acordar-me, és impossible”.

A preguntes del seu advocat, Cristóbal Martell, ha concretat que “no coneixia aquests documents abans de la causa judicial” i ha puntualitzat que no porten justificant d’haver-ho rebut.

Sobre una carta manuscrita –aportada per la nova direcció del Palau a la causa– que porta la seva signatura en la qual li demanava a Millet un esforç davant una mesa de contractació, ha indicat que no pot assegurar que sigui la seva signatura i que tampoc recorda un intercanvi de documentació amb ell sobre posicionament de Ferrovial en concursos que res tenien a veure amb el Palau.

Sobre un altre document signat pel director de zona de Catalunya de Ferrovial Rafael Puig-Pey en el qual li comenta a Millet la posició de Ferrovial respecte a les adjudicacions de la Generalitat a la seva empresa i demanava seguir treballar conjuntament, Buenaventura ha recordat que Puig-Pey va comentar que Millet deia que tenia contactes que els podien ajudar, bàsicament en el tema de privat, “potser també li va dir que podia tenir contactes amb la Generalitat”.

PRESSIONS DE MILLET

Ha admès que Millet era molt insistent i “pressionava” perquè Ferrovial aportés més als convenis de patrocini perquè assegurava que el Palau tenia dèficit o necessitat de liquiditat per promocionar els seus concerts i esdeveniments.

Sobre una carta de l’expresident de la institució demanant-li que resolgués una problema per un pagament perquè estaven quedant molt malament en no poder atendre “els compromisos que tenim adquirits i tu ja coneixes”, Buenaventura ha indicat que es tractava de temes de patrocini i planificació de concerts.

Ha justificat els 11 milions d’euros que va pagar Ferrovial al Palau de la Música entre 2001 i 2010 en matèria de patrocini per la importància de la institució musical a Catalunya, la rellevància d’esdeveniments com el concert inaugural i el fet que poguessin estar realitzant una obra en un edifici patrimoni de la Humanitat.

“Tenir en catàleg una obra com el Palau t’obre milers de portes d’altres edificis emblemàtics”, ha asseverat, a més d’explicar que com a membre d’honor tenien accés a sales del Palau per a reunions, paquets d’entrades per als recitals i visites per poder portar a clients.

Ha explicat que el patrocini de Ferrovial en el Palau va començar el 1992 –ell va entrar de director a Catalunya el 1997– i que se centrava a ser membre d’honor (uns 80.000 euros), concert inaugural i el cicle de concerts ‘Palau 100’, i que aquests patrocinis depenien del director de zona i l’import depenia dels concerts d’aquest any.

Ha indicat que l’evolució de l’obra realitzada per Ferrovial a Catalunya amb els patrocinis del Palau no tenen relació “en absolut”.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor