25.07.2025 - 14:47
Sant Jaume de Galícia ha tornat a ser avui l’epicentre de la mobilització sobiranista, amb milers de persones vingudes d’arreu de la nació que han respost a la crida del Bloc Nacionalista Gallec (BNG) en la tradicional manifestació del 25 de juliol, el Dia de la Pàtria Gallega. La convocatòria, que ha aplegat una gran multitud, ha començat a migdia des de l’Alameda, amb una gran bandera gallega obrint pas entre gaites, tambors, crits i pancartes que reclamaven sobirania.
Amb el lema “Galícia sempre. Una nació en marxa per la seva sobirania”, la mobilització ha tingut enguany marcada per la solidaritat amb Palestina, amb moltes banderes i s’hi han sentit crits com “Galícia-Palestina, solidaritat!”. La portaveu del BNG, Ana Pontón, ha aprofitat l’ocasió per reivindicar el moment polític que viu la formació i fer una crida a eixamplar la base social i electoral del moviment. “Volem que el BNG sigui la casa comuna de totes les gallegues i els gallecs que porten Galícia al cap i al cor”, ha dit, tot destacant el contrast amb “la corrupció rampant del bipartidisme parasitari”. “Nosaltres sempre hem servit el país amb les mans netes”, ha remarcat.
GALIZA SEMPRE!
Espectacular imaxe da manifestación do #DíaDaPatriaGalega 😍🩵✊ pic.twitter.com/WaSG8OyMKX
— BNG – Bloque Nacionalista Galego (@obloque) July 25, 2025
Quan la manifestació ha arribat a una plaça de la Quintana plena de gom a gom, Pontón ha remarcat que “Galícia és una nació per la qual val la pena lluitar” i ha fet una crida a renovar el compromís amb el país: “No som ací solament per commemorar, sinó per reivindicar el llegat dels qui ens han precedit i dels que vindran. Aquesta pàtria val la pena de ser defensada.”
Pontón ha afirmat que el BNG es troba “en el millor moment de la seva història” i que el canvi polític a Galícia “es troba imparablement en marxa”. “Amb el somriure als llavis i la mà estesa, hem d’acollir al BNG a tothom que estima aquest país i transformar aquest amor i aquesta esperança en consciència política i suport electoral. Aquest és el nostre repte en aquest moment històric”, ha conclòs.
GALIZA CEIBE, PODER POPULAR!
Viva o #DíaDaPatriaGalega #GalizaSempre pic.twitter.com/cep1slV0e9
— BNG – Bloque Nacionalista Galego (@obloque) July 25, 2025