Més de 300 empresaris de Catalunya, Andalusia, Múrcia i València exigeixen el Corredor Mediterrani

  • AVE engega #QuieroCorredor, una campanya de recollida de signatures per sumar la societat a aquesta reivindicació

VilaWeb
13.02.2017 - 18:53

AVE engega #QuieroCorredor, una campanya de recollida de signatures per sumar la societat a aquesta reivindicació

TARRAGONA/VALÈNCIA, 13 (EUROPA PRESS)

Més de 300 empresaris de Catalunya, Andalusia, Múrcia i la Comunitat Valenciana han reivindicat a Tarragona el Corredor Mediterrani en un acte organitzat per l’Associació Valenciana d’Empresaris (AVE) en col·laboració amb el Cercle d’Economia i altres organitzacions socials i empresarials.

Allà han presentat la campanya #QuieroCorredor, una recollida de signatures que té l’objectiu de sumar la societat civil a la reivindicació d’aquesta infraestructura.

L’acte ha comptat amb la participació del president d’AVE i navilier, Vicente Boluda; el president del Cercle d’Economia i president de la immobiliària Colonial, Juan José Brugera; el president de Foment del Treball; Joaquim Gay de Montellà; el president de Mercadona, Juan Roig, i el president del Grup Godó, Javier Godó, segons ha informat AVE en un comunicat.

Durant la jornada, els empresaris han subratllat la rellevància estratègica del Corredor Mediterrani per a l’economia i la cohesió social del país, ja que els territoris afectats per la construcció d’aquesta infraestructura suposen el 50% de la població espanyola, el 45% del PIB, el 47% del teixit productiu i el 46% de l’ocupació.

Per a Boluda, un dels principals problemes de l’execució del Corredor Mediterrani és “la falta de planificació i de voluntat política”, al mateix temps que ha incidit en la necessitat de completar l’actual model radial en el disseny d’infraestructures amb un circular.

CONNECTAR ALACANT I BARCELONA

Així mateix, els empresaris han reclamat a l’executiu central que “posi data” a l’alta velocitat entre Barcelona i Alacant perquè la segona i tercera ciutat més grans del país “estiguin connectades amb altes prestacions” i que es comprometi al fet que el 2025 existeixi ample internacional des d’Almeria fins a la frontera francesa.

Així mateix, han exigit a Foment que fixi data d’inici dels treballs per a la doble plataforma com a solució definitiva i “un calendari que es compleixi sobre el seu desenvolupament i execució, ja que el tercer carril, alternativa per la qual s’està apostant ara per disposar d’ample internacional, és una solució provisional”.

Sobre aquest tema, el president d’AVE ha comentat que aquestes tres idees bàsiques que mouen el projecte són completar l’actual Espanya radial amb una circular, ordenar les peces del projecte, que actualment són un galimaties –en les seves paraules–, i tenir en compte que el tercer carril és una solució provisional encara que necessària: “Fins que no existeixi la doble plataforma no tindrem Corredor Mediterrani”.

ROAD SHOW PEL MEDITERRANI

Aquesta primera Trobada pel Corredor Mediterrani ha estat el tret de sortida d’un road show pel Mediterrani que seguirà el 14 de març a Múrcia i l’11 d’abril a Almeria.

L’objectiu principal d’aquestes reunions és donar a conèixer la plataforma elcorredormediterraneo.com, que permet a l’usuari navegar de forma interactiva a través del primer enregistrament que es realitza en helicòpter per tot el traçat ferroviari des de la frontera francesa fins a Algesires per la costa, escollint el tram que més li interessa.

Aquest nou canal de comunicació compta amb producció audiovisual pròpia, extensions a les xarxes socials i està concebut per conscienciar la població sobre la situació de paràlisi que pateixen les obres ferroviàries en la cornisa mediterrània, demostrar com afecta la seva vida quotidiana i fer un rigorós seguiment.

Boluda ha destacat que els objectius del canal de comunicació són “generar coneixement, informar amb un llenguatge senzill sobre els problemes i els reptes de la infraestructura i unir i sumar suports de la societat”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor