Mercadona obrirà el seu primer centre de Coinnovació a Portugal en el segon trimestre de 2017

  • Mercadona ha decidit obrir, en el segon trimestre de 2017, el seu primer centre de Coinnovació a Portugal, concretament a la ciutat de Matosinhos. Este macro laboratori d'idees tindrà una extensió de més de 1.000 metres quadrats i se sumaran als dels 12 centres d'este tipus que la companyia gestiona actualment a Espanya.

VilaWeb
04.01.2017 - 11:48

VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)

Mercadona ha decidit obrir, en el segon trimestre de 2017, el seu primer centre de Coinnovació a Portugal, concretament a la ciutat de Matosinhos. Este macro laboratori d’idees tindrà una extensió de més de 1.000 metres quadrats i se sumaran als dels 12 centres d’este tipus que la companyia gestiona actualment a Espanya.

En un comunicat, la companyia ha explicat que este centre de Coinnovació s’ubicarà a l’Avinguda Menéres, en Matosinhos i permetrà a la companyia col·laborar i inspirar-se amb els seus clients, ‘Caps’, per a adaptar la seua oferta als hàbits del consumidor portuguès. Gràcies a la seua dimensió, disposarà no només de sales de degustació de producte, sinó també de cuines per a les sessions participatives amb ells.

Per això, desenvoluparà conjuntament amb ells productes acords als seus gustos, detectarà les seues necessitats en els productes que conformen el seu cistell del mercat i podrà, d’esta manera, introduir millores i llançar innovacions en els cinc negocis que engloben tots els productes comercialitzats per la cadena: alimentació (Frescos i Secs), begudes, neteja de la llar, higiene personal i cura de mascotes.

Segons ha explicat el directiu del Departament de Prescripció de la companyia, Armando Delgado, el fet de posar en marxa a Portugal un Centre de Coinnovació respon “a la necessitat de donar resposta a un dels nostres majors reptes” que és “el de ser capaços de sorprendre els nostres ‘Caps’ portuguesos amb productes innovadors desenvolupats amb i per a ells”.

UN MODEL COL·LABORATIU

El Model de Coinnovació és una de les principals característiques diferenciadores de Mercadona. La cadena espanyola seguix una estratègia d’aprendre amb els clients que utilitzen els seus productes, escoltar els seus comentaris i innovar amb ells.

“Som conscients de la necessitat de col·laborar estretament, d’escoltar els seus suggeriments i d’aprendre d’ells, relació clau per a poder oferir-los productes no només amb una seguretat alimentària total, sinó amb una altíssima qualitat i al preu més baix possible”, ha assenyalat la directora Relacions Externes Portugal de Mercadona, Elena Aldana, qui ha indicat que sol l’any passat es van realitzar 5.500 sessions amb els clients en els centres de coinnovació a Espanya.

Al mateix temps, que s’involucra als clients en el procés d’innovació, Mercadona treballa directament amb els seus proveïdors per a introduir nous productes i millores en els ja existents pel que des de la companyia destaquen que els productes comercialitzats per Mercadona són dissenyats a mida pels consumidors, el que fa que es mantinguen “temps al mercat”.

De fet, i d’acord amb l’estudi ‘El Valor de la Innovació Conjunta’, fet per l’Institut Cerdà, la taxa d’èxit dels nous productes llançats per Mercadona és del 82%, mentre que la mitjana del sector és del 24%.

En la pràctica, a Espanya, el Model de Coinnovació es plasma a través dels 12 centres d’innovació conjunta, en els que Mercadona treballa amb 125 interproveïdors i amb més de 1.000 persones que són les que es dediquen a la innovació en diferents àrees: producte, processos, canvis organitzacionals i prescripció.

PROJECTE DE MERCADONA A PORTUGAL

Mercadona va anunciar fa poc la posada en marxa del seu pla d’internacionalització amb l’entrada al mercat portuguès. El seu objectiu és obrir les quatre primeres botigues en 2019 amb una inversió inicial de 25 milions d’euros i preveu crear entorn de 200 llocs de treball en esta primera fase d’expansió.

Per això, la companyia ha iniciat ja el procés d’incorporació i formació dels primers 150 directius que lideraran este projecte que estaran immersos durant 18 mesos en un programa de formació propi en el qual Mercadona invertirà més de 50.000 euros per treballador.

Durant este procés rebran formació específica en el Model de Qualitat Total de Mercadona, habilitats directives i lideratge, i tindran un procés d’immersió en els diversos departaments de l’empresa.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor