21.11.2016 - 18:43
L’aposta per la innovació és set vegades superior a la del sector d’alimentació i begudes
MADRID/VALÈNCIA, 21 (EUROPA PRESS)
Mercadona i els seus interproveïdors han invertit 1.259 milions d’euros en els últims quatre anys (2012-2015) en innovació i infraestructures, segons es desprèn de l’estudi ‘El valor de la innovació conjunta’, fet per l’Institut Cerdá.
En concret, els 90 dels 125 interproveïdors de la firma presidida per Juan Roig, entre els quals figuren Hacendado, Deliplus, Bosque Verd i Compy, van invertir en este període 377,5 milions d’euros en innovació (85,5 milions d’euros en nous productes i 292 milions d’euros en nous processos), i 882 milions d’euros en infraestructures (noves fàbriques i línies de producció) amb una mitjana de 5,41 milions per any.
Esta inversió s’ha traduït en el llançament de 580 nous productes, dels quals el 42% no existien prèviament al mercat, mentre que la resta d’esforços s’han centrat en la reformulació i millora contínua de productes ja existents.
Mercadona ha xifrat la tornada econòmic d’este esforç innovador en 725 milions d’euros en 2015, cosa que representa una mitjana del 13% de la xifra de negoci total dels interproveïdors analitzats.
Així, l’aposta per la innovació d’estos fabricants és set vegades superior a la del sector, amb un 96% de participació dels mateixos respecte del 13% de les companyies espanyoles en general.
EL 82% DELS PRODUCTES LLANÇATS TÉ ÈXIT
L’estudi reflectix que el personal dedicat a R+D s’ha incrementat en un 80% de 2012 a 2015, fins a representar el 2,84% de la plantilla mitjana, xifra que suposa el doble de la indústria d’alimentació i begudes, segons les dades de l’Institut Nacional d’Estadística (INE). En total, els interproveïdors van destinar 1.094 persones per a desenvolupar més de 351 línies en la innovació.
L’informe mostra que el 82% dels productes llançats per Mercadona tenen èxit, és a dir estan més d’un any en el lineal, una xifra superior al 24% que registra el sector de l’alimentació i de les begudes, segons les últimes dades disponibles de la consultora Nielsen.
En este període, el 79% dels interproveïdors de Mercadona han realitzat un total de 347 innovacions de procés, per al que han invertit 292 milions d’euros.
MERCADONA CONSIDERA “VITAL” LA INNOVACIÓ
La gerent de ‘venda al detall’ de l’Institut Cerdà, Yolanda Cerdà, ha reiterat que estes dades posen de manifest “el compromís de Mercadona i els seus interproveïdors amb la innovació”. “Acredita que el model de Mercadona proporciona un marc de col·laboració al llarg de la cadena de distribució que permet conèixer al màxim les necessitats del client final, el cap. Innovar és tindre la clienta com a far”, ha subratllat.
Per la seua banda, el director general de relacions externes de Mercadona, Juan Antonio Germán, ha subratllat que la “innovació és vital” en el procés per a diferenciar-se dels seus competidors. “La clau és estar pensant al ‘cap’ i de sorprendre’l cada vegada que vaja al supermercat”, ha assenyalat.
Germán ha destacat la importància dels 12 centres de co-innovació amb els quals compte la companyia per a testar en ells els productes amb els consumidors per a saber els seus gustos i pels que passen una mitjana de 5.500 clients per any. “Això ens permet llançar productes d’èxit al mercat. La clau de l’èxit és la col·laboració entre tots, fabricants i clients, però sobretot tindre al ‘cap’ en el focus de totes les decisions”, ha recalcat.
Mercadona ha tancat 2015 amb una facturació de 20.831 milions d’euros, un 3% més que l’any anterior, i un benefici de 611 milions d’euros, un 12% més i té més de 1.600 supermercats repartits pel territori nacional.