Mazón s’assegura vora 87.000 euros anuals com a ex-president

VilaWeb
03.11.2025 - 21:40
Actualització: 03.11.2025 - 21:44

El 14 de juliol va ser un dia molt important per a Carlos Mazón. Aquell dia va poder celebrar el segon aniversari com a president de la Generalitat Valenciana, la clau que li permetia d’entrar al Consell Jurídic Consultiu valencià com a membre nat i li garantia una retribució generosa. El 2025, un conseller d’aquest òrgan ha tingut una retribució de 86.862,36 euros anuals, una xifra que podria ser més alta si ho inclou el pressupost de l’any vinent. Fins ara, com a president Mazón ha tingut un salari anual de 91.398,24 euros.

L’estatut dels ex-presidents de la Generalitat determina que poden ser membres nats del Consell Jurídic Consultiu, el màxim òrgan consultiu del govern valencià, les administracions locals, les universitats públiques i més entitats públiques no integrades a l’administració. Els qui hagin presidit la Generalitat una legislatura completa o més, podran formar-ne part durant quinze anys. I aquells qui no completin la legislatura, com Mazón, en poden formar part durant el mateix temps que hagin presidit, sempre que hagin superat el llindar de dos anys. En el cas de Mazón, durant dos anys i tres mesos.

Si combina la condició de membre nat del Consell Jurídic Consultiu amb el fet de ser diputat, haurà d’elegir quin dels dos sous cobra, perquè són incompatibles. Un diputat ras cobra 35.861,42 euros anuals, però s’hi poden afegir tota mena de complements si ocupa algun càrrec dins del grup parlamentari, a la mesa o en una comissió.

A més, com a ex-president tindrà a la seva disposició dos assessors i un xofer, que conduirà un cotxe oficial de la Generalitat. També tindrà dret a una oficina, amb un pressupost assignat per al funcionament ordinari. Quan viatgi fora del País Valencià, tindrà el dret de rebre el suport de les oficines exteriors de la Generalitat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor