14.02.2017 - 14:08
BARCELONA, 14 (EUROPA PRESS)
Textos de Maria Barbal i de Pablo Martín Sánchez, un article sobre el mestre César Bona –candidat al ‘Nobel’ dels professors– i una redacció sobre com ha de ser un bon professor han format part aquest dimarts de les proves d’avaluació de cuarto d’ESO de llengua catalana i castellana.
En les proves, de caràcter diagnòstic, s’examinen un total de 69.048 alumnes catalans fins a aquest dimecres per mesurar el grau de consecució de les competències bàsiques al final de l’etapa obligatòria.
En la prova de competència matemàtica –la primera que han realitzat– els alumnes han hagut de resoldre diverses qüestions relacionades amb un estudi d’animals de companyia, l’evolució d’espectadors al cinema o la compra de productes en una ferreteria.
La de llengua castellana ha consistit en una sèrie de preguntes a un fragment de ‘L’anarquista que es deia com jo’, de Pablo Martín Sánchez, sobre els inicis del cinema, i unes altres a un text periodístic sobre el professor César Bona, seleccionat per al Global Teacher Prize –el ‘Nobel’ dels professors’–, i una redacció en la qual havien de descriure que és per als alumnes un bon professor.
La prova de llengua català ha tingut un text de ‘Pedra de tartera’, de Maria Barbal, un article periodístic sobre l’elecció d’un animal de companyia i una redacció sobre com s’ha de tractar un animal de companyia.
Les proves de quart d’ESO es completaran aquest dimecres amb les avaluacions de la competència cientificotecnológica, la llengua estrangera –69.076 d’anglès, 238 de francès i 94 d’alemany– i l’aranès, per 49 alumnes de Val d’Aran.
Els alumnes pertanyen a un total de 1.064 centres educatius –547 públics i 517 concertats i privats– i les proves les dissenya i les aplica el Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu, en col·laboració amb la Inspecció d’Educació.
En aquesta edició, la sisena consecutiva i els resultats de la qual podran conèixer els centres a partir del 18 d’abril, s’han organitzat 60 comissions que duran a terme la gestió i correcció, i un total de 2.548 professors faran d’aplicadors, i d’aquests, 1.145 faran també de correctors.