Marc Moreno, VIII Premi Crims de Tinta amb la novel·la ‘Temps de rates’

  • L'escriptor i periodista Marc Moreno ha guanyat aquest dijous el VIII Premi Crims de Tinta que convoca l'editorial RBA amb la novel·la 'Temps de rates', ambientada al barri barceloní de La Verneda, segons ha informat l'editorial en un comunicat.

26.01.2017 - 21:58

BARCELONA, 26 (EUROPA PRESS)

L’escriptor i periodista Marc Moreno ha guanyat aquest dijous el VIII Premi Crims de Tinta que convoca l’editorial RBA amb la novel·la ‘Temps de rates’, ambientada al barri barceloní de La Verneda, segons ha informat l’editorial en un comunicat.

En la novel·la, tot comença quan un traficant que fuig endossa una motxilla plena de cocaïna al seu veí del replà perquè li guardi mentre està fora, vuit quilos de droga que el converteixen en el ‘rei del mambo’, donant veu a uns joves sense futur que tenen les drogues i la delinqüència com referents idealitzats.

El jurat ha decidit atorgar per unanimitat aquest premi a Moreno –que va concórrer sense pseudònim– per la força dramàtica de l’argument i d’uns personatges desesperats, així com la realitat res complaent a una realitat gairebé sempre amagada.

El jurat ha destacat una trama que no para en cap moment, ja que des del tret de sortida, el protagonista es veu immers en un dilema sense solució que fa de motor en la novel·la.

També ha considerat el fet de portar a l’extrem l’arquetip dels perdedors, creant uns antiherois supervivents i amorals que, malgrat tots els seus esforços per aconseguir el contrari, generen empatia en els lectors.

El jurat també ha posat de relleu la voluntat de la novel·la d’acostar-se a la realitat menys amable, seguint la funció social pròpia de la novel·la negra.

Segons la seva opinió, Moreno ha trobat el correlat perfecte per explicar unes vides sense perspectives, un espai literari on sembla que només hi hagi pobresa, delicte, droga i si tot falla mala sort, i que interroga al lector sobre les capes invisibles del seu entorn.

Han integrat el jurat el comissari de la BCNegra, Paco Camarasa; la comissaria dels Mossos Cristina Manresa; l’escriptor Carlos Zanón; el llibreter Miguel Ángel Díaz, i l’editor de RBA Jordi Rourera.

Aquest premi, amb el qual comença la setmana de novel·la negra BCNegra, sortirà publicat aquest divendres.

Moreno és periodista, editor i escriptor de novel·la negra, i a més d’haver col·laborat amb ‘La Vanguardia’ i ‘Públic’, ha treballat per a ‘LonelyPlanet Magazín’ i ‘Psicologies’.

Com escriptor ha publicat cinc obres, l’última d’elles, ‘La reina dels diamants’ (2014) escrita al costat de Sebastià Bennasar, Lluís Llort i Salvador Macip.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor