22.01.2026 - 12:03
Una de les màquines d’ADIF encarregades de revisar la xarxa ferroviària després del temporal va patir un accident a la línia RL4. La matinada de dimecres, va xocar amb una roca que hi havia a la via a l’altura de Sant Guim de Freixenet (Segarra). Ho ha avançat el diari Segre i ho han confirmat fonts d’ADIF a l’agència ACN.
Arran de l’incident, la màquina va quedar avariada unes quantes hores al lloc on havia xocat. No va ser fins a primera hora del matí que la van poder traslladar a l’estació de Cervera per a retirar-la de circulació fins que les reparin. Segons ADIF, aquestes inspeccions nocturnes, conegudes com a “marxes blanques” (circulacions sense passatgers), tenen la finalitat de detectar incidències, retirar elements que puguin obstruir la via i solucionar problemes abans no es reprengui el servei habitual.
En el moment de l’impacte, la màquina circulava a baixa velocitat per tal que el personal d’ADIF que era a bord pogués examinar les vies, talussos i altres elements de la infrastructura. El xoc no va causar ferits.

