Els manifestants pel dret de l’habitatge de València allarguen l’acampada fins diumenge

  • Al final de la setmana decidiran si mantenen la protesta a la plaça de l'Ajuntament

VilaWeb
L'acampada a la plaça de l'Ajuntament de València (fotografia: Prats i Camps)
23.10.2024 - 10:51
Actualització: 23.10.2024 - 21:32

L’acampada per l’habitatge i contra la turistificació a la plaça de l’Ajuntament de València continuarà, de moment, fins diumenge, quan els organitzadors de la protesta revisaran si hi continuen més nits o no. Vista la bona resposta de la gent, l’assemblea ha decidit d’allargar uns quants dies més l’acampada, en compte de decidir-ho de nit en nit, com han fet fins ara d’ençà que van acampar després de la multitudinària manifestació. 

Aquesta nit, han resistit tot i l’oratge. Conscients de la previsió meteorològica, van demanar materials per a fer-hi front. La resposta de la gent, informen, ha estat molt bona, tot i que algunes de les tendes han tingut problemes. Hi han instal·lat vuit carpes i tendals per protegir-se. 

Habitatge, territori i turistificació

Les demandes de l’acampada es divideixen en tres blocs: habitatge, dret del territori i turistificació. En concret, demanen la baixada dels preus del lloguer i la creació d’habitatge públic; l’aturada immediata de l’ampliació del port de València i dels PAI de la ciutat, i la declaració de la ciutat com a zona de tensió entre turisme i ciutadans. 

La batllessa, María José Catalá, ha dit que no els desallotjaria mentre tinguessin una actitud pacífica, i el president de la Generalitat, Carlos Mazón, va manifestar la seua “comprensió, solidaritat i empatia”. Unes paraules que els acampats han titllat d’hipòcrites. 

Recomanem

Fer-me'n subscriptor