S’esfondra parcialment l’edifici incendiat a Manresa i en desallotgen els veïns

  • A causa del foc, el SEM ha hagut d'atendre una vintena de persones, dues de les quals han estat traslladades a l'hospital

VilaWeb
08.02.2026 - 16:30
Actualització: 08.02.2026 - 22:34

L’immoble incendiat al centre de Manresa s’ha esfondrat parcialment, segons que han informat els Bombers de la Generalitat. L’ensorrament no ha causat ferits, però ha obligat a desallotjar l’edifici i els blocs adjacents. Fa unes hores, els bombers, que hi mantenen vuit dotacions, ja havien advertit que hi havia risc d’esfondrament i han activat el Grup d’Estructures Col·lapsades (GREC) per avaluar-ne el risc estructural. També s’hi ha apropat l’arquitecte municipal.

El foc al número 27 del carrer de Santa Llúcia ha deixat una vintena d’atesos pel SEM, dos dels quals han estat traslladats menys greus a la Fundació Althaia de Manresa.

Set dotacions s’han desplaçat a la zona i han comprovat que l’incendi es concentrava a la planta baixa i s’havia propagat al segon pis i al tercer, i que afectava tota l’escala. N’han evacuat setze persones per la façana.

De retruc, la fumarada del foc s’ha estès a l’immoble del costat, el número 25, i també n’han hagut d’evacuar tres persones.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor