08.03.2017 - 14:15
BARCELONA, 8 (EUROPA PRESS)
El Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (Icab) ha reivindicat aquest dimecres el paper de la dona advocada en la societat en el marc del Dia Internacional de la Dona, i ha reclamat al Govern espanyol i al Parlament que treballin per fer efectiva la Llei d’igualtat de dones i homes, ha informat el col·legi en un comunicat.
En concret, ha demanat fer efectiu el preàmbul de la llei, en assenyalar que el dret fonamental de la igualtat de dones i homes constitueix un “valor cabdal per a la democràcia i és una necessitat essencial en una societat democràtica moderna que vol acabar amb el sistema patriarcal androcèntric i sexista”.
Segons la seva opinió, aquest dret no només ha de ser reconegut legalment, sinó que a més s’ha d’exercir de manera efectiva implicant tots els aspectes de la vida: polítics, econòmics, socials i culturals.
Amb motiu del Dia de la Dona, ha organitzat la conferència ‘El paper de les dones al món de l’advocacia: de Maria Soteras a l’actualitat’ per retre homenatge a la primera dona que es va col·legiar com a advocada a Barcelona en un acte que tindrà lloc aquest dijous al Centre Cívic de Navas.
El col·legi, que actualment compta amb més dones que homes col·legiats, ha recordat que les dones no es van poder incorporar al col·legi fins al 1921, sent Maria Soteras Mauri, el 1927, la primera dona advocada col·legiada d’aquesta corporació.
“SALT EN LA SOCIETAT”
L’Icab ha defensat que la introducció de la dona al mercat laboral ha permès fer un “important salt en la societat”, si bé ha alertat que les dones són el col·lectiu que pateixen més atur i quan treballen ho fan de manera més precària, amb grans diferències salarials i poc reconeixement.
L’Associació Intercolegial de Col·legis Professionals de Catalunya, que presideix l’advocat i degà del Col·legi de l’Advocacia de Barcelona, Oriol Rusca, realitzarà a les 18 hores d’aquest dimecres un acte commemoratiu del Dia Internacional de la Dona a l’Icab, al que assistirà la diputada de la Junta de Govern responsable del Torn d’Ofici, Mercè Claramunt.