15.02.2017 - 14:10
Llancen una campanya per recaptar 30 milions d’euros
BARCELONA, 15 (EUROPA PRESS)
L’Hospital Sant Joan de Déu, al costat de la Fundació Leo Messi, la del FC Barcelona i Iese, ha impulsat una campanya per recaptar 30 milions d’euros amb la finalitat de construir un centre especialitzat en càncer pediàtric, el Pediatric Cancer Center Barcelona, que cerca convertir-se en un referent mundial.
En roda de premsa aquest dimarts, la campanya ha estat presentada per l’oncòleg i responsable del centre Andrés Morales, qui ha defensat que aquest equipament és necessari i omplirà un “buit” en el tractament i recerca del càncer infantil, una malaltia rara, imprevisible i aleatòria que afecta 1.200 nous pacients cada any a Espanya.
El centre, que es començarà a construir en el tercer trimestre d’aquest any i entrarà en funcionament en un año y medio, tindrà 5.137 metres quadrats, 40 habitacions, 30 boxes a l’hospital de dia; 20 consultes externes i vuit càmeres TPH per atendre 400 nous malalts anuals.
La xifra d’atesos seria el doble dels quals atén actualment el Sant Joan de Déu –uns 216 pacients– i convertiria el centre en el tercer al món en nombre de pacients.
A més dels 30 milions de cost de l’edifici, dels quals ja disposen del 10% –3,2 milions–, la campanya tindrà una segona fase dirigida a grans donants per recollir altres 30 milions que permetran comprar una màquina innovadora de radioteràpia amb protons que redueix els efectes secundaris del tractament.
El director gerent del Sant Joan de Déu, Manel del Castillo, ha detallat que l’objectiu del centre serà augmentar la taxa de curació –actualment és del 80%–; aconseguir teràpies efectives per a càncers incurables; disminuir les seqüeles dels supervivents; oferir una atenció integral i personalitzada, i que sigui un centre obert al món que no discrimini per motius econòmics.
El funcionament del centre costarà 36 milions anuals que es finançaran a través del sistema públic -els pacients tindran accés a més prestacions, una tecnologia més potent i major ràtio de personal–; una altra part procedirà d’acords amb països estrangers, i un tercer àmbit consistirà en un fons de mecenatge per a pacients estrangers que no poden pagar el tractament.
Amb el lema #paralosvalientes, la campanya està representada pel jugador del Barça Leo Messi i cerca sensibilitzar i implicar particulars, empreses i fundacions amb aportacions directes a través de la pàgina web o bé, en el cas de les companyies, oferir als seus col·laboradors l’opció de destinar a la causa un euro en les seves compres.
El vicepresident primer del FC Barcelona, Jordi Cardoner, ha sostingut que el Barça vol ser un “altaveu” per al projecte a través de la figura de Leo Messi, a més de proporcionar il·lusió als nens malalts de càncer que atendrà el futur centre.
Segons el professor de l’Iese, Jaume Ribera, l’aportació de la seva escola de negocis es basarà a difondre la campanya en els 45.000 antics alumnes que actualment tenen posicions líders en empreses, per la qual cosa s’espera un “efecte multiplicador”, a més de realitzar un acompanyament en el pla estratègic, l’atracció de talent i la projecció internacional.