L’extrema dreta apuja el to i parla de “milícies al carrer” i “terroristes” pels incidents a la Vuelta

  • Abascal fa servir un llenguatge extremadament violent per referir-se a la protesta en suport del poble palestí que ha aturat la volta ciclista a Espanya

VilaWeb
15.09.2025 - 06:16
Actualització: 15.09.2025 - 07:36

El dirigent de Vox, Santiago Abascal, ha acusat el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, de fer sortir “les seves milícies” al carrer, en referència a la manifestació que ha obligat a suspendre la Vuelta a Madrid.

Abascal, que ha fet aquestes declaracions a X, també ha dit que el PSOE vol violència als carrers per mantenir-se al poder i ha qualificat de terroristes els participants en la manifestació.

Amb aquestes declaracions l’extrema dreta apuja notablement el to de la polèmica pública i fa servir un llenguatge violent, inspirat en el trumpisme americà. Poques hores abans, en un acte públic, s’havia referit als darrers fets dels Estats Units posant-los d’exemple d’allò que pot passar a Europa.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor