15.09.2025 - 06:16
|
Actualització: 15.09.2025 - 07:36
El dirigent de Vox, Santiago Abascal, ha acusat el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, de fer sortir “les seves milícies” al carrer, en referència a la manifestació que ha obligat a suspendre la Vuelta a Madrid.
Abascal, que ha fet aquestes declaracions a X, també ha dit que el PSOE vol violència als carrers per mantenir-se al poder i ha qualificat de terroristes els participants en la manifestació.
Amb aquestes declaracions l’extrema dreta apuja notablement el to de la polèmica pública i fa servir un llenguatge violent, inspirat en el trumpisme americà. Poques hores abans, en un acte públic, s’havia referit als darrers fets dels Estats Units posant-los d’exemple d’allò que pot passar a Europa.