09.03.2017 - 13:17
BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)
Les obres de l’estació de Metro de la L3 al Passeig de Gràcia acabaran al setembre després d’una inversió prevista de 2,67 milions d’euros i permetran recuperar elements de l’arquitectura original del 1924, any de la seva inauguració dins la rehabilitació del tram Catalunya-Lesseps, embrió de l’actual línia 3.
La presidenta de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) i regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, i la regidora del districte de l’Eixample, Montserrat Ballarín, han visitat aquest dijous els treballs de rehabilitació, que van començar al novembre de l’any passat i tenen un període aproximat de durada de deu mesos.
L’estació de Passeig de Gràcia recuperarà elements originals que havien quedat ocults en reformes posteriors, ja que la retirada dels falsos sostres i dels revestiments verticals de la nau d’andanes permetrà recuperar la perspectiva completa de l’arc, revestit de rajola blanca bisellada, típica de molts Metros construïts a principi del segle XX.
Així mateix, es recuperaran tres claraboies del vestíbul principal, emmarcades amb rajoles blaves, que deixaven entrar la llum natural al subsòl.
A més de la recuperació d’elements originals, també es preveu redistribuir espais en els dos vestíbuls; reconfigurar passadissos interiors perquè l’accés al costat de la Casa Batlló comuniqui directament amb el vestíbul central; nous revestiments de parets i sòl; una nova instal·lació elèctrica i de l’enllumenat, i elevar el nivell de les andanes per facilitar l’entrada i sortida dels passatgers als trens, entre d’altres actuacions de millora.
Les tasques es realitzen en gran part durant la nit per fer-les compatibles amb la prestació del servei, encara que s’apliquen restriccions temporals en accessos i més espais.
Vidal ha destacat en declaracions als mitjans que aquestes obres suposen reprendre les inversions en manteniment d’estacions interrompudes en els últims anys per les retallades en el finançament del transport públic, i ha assenyalat que les millores en manteniment són “la part més invisible perquè només es noten quan falten”.