Les denúncies per homofòbia i xenofòbia es van disparar a la ciutat de Barcelona el 2016

  • Les denúncies per delicte d'odi i discriminació es van disparar a la ciutat de Barcelona un 37% l'any passat, amb 109 casos enfront de 79 l'any anterior, i destaca l'increment de les presentades per suposada xenofòbia i homofòbia.

VilaWeb
22.02.2017 - 13:00

BARCELONA, 22 (EUROPA PRESS)

Les denúncies per delicte d’odi i discriminació es van disparar a la ciutat de Barcelona un 37% l’any passat, amb 109 casos enfront de 79 l’any anterior, i destaca l’increment de les presentades per suposada xenofòbia i homofòbia.

Són dades del balanç de seguretat i activitat policial del 2016 a la capital catalana, que han presentat aquest dimecres en roda de premsa a l’Ajuntament el director dels Mossos, Albert Batlle; el comissari de la Regió Metropolitana, Joan Carles Molinero; el comissionat municipal de Seguretat, Amadeu Recasens, i l’intendent major de la Guàrdia Urbana, Evelio Vázquez.

En concret, les denúncies per xenofòbia van augmentar un 76,2% (de 21 el 2015 a 37 el 2016) i les presentades per motius homòfobs van pujar un 42,9%, passant de 21 casos a 30.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor