Les Corts no debatran si Carlos Mazón ha d’anar a declarar davant la jutgessa de Catarroja

  • PSPV i Compromís han presentat propostes de resolució en el marc del debat de política general perquè el president renunciàs a l'aforament i anàs al jutjat, però la majoria del PP a la mesa n'impedirà la tramitació

VilaWeb
24.09.2025 - 14:13
Actualització: 24.09.2025 - 17:38

En la segona jornada del debat de política general, la tensió ha tornat als passadissos de les Corts. Tant els socialistes com Compromís han presentat propostes de resolució perquè Carlos Mazón renunciàs a l’aforament i anàs a declarar davant la jutgessa, que ja li ho ha oferit tres vegades. Tots dos grups han criticat que en les vuit hores en què Mazón va estar en ús de la paraula ahir, no diguera en cap moment on era el 29 d’octubre, entre els 18.45 i les 20.28 de la vesprada.

Amb tot, la mesa de les Corts ha vetat aquestes propostes i ni tan sols seran tramitades i, per tant, no seran discutides en la sessió de demà. El síndic del PSPV, que no té representant en la mesa, José Muñoz, ha criticat aquesta decisió “Per a Carlos Mazón, la llibertat només és per a aquells que pensen com ell. La mesa també ha vetat la reclamació de respecte a les víctimes de la gota freda després del tracte que van rebre ahir per part de Carlos Mazón. Tampoc no s’ha acceptat que compareguen dimarts vinent en la comissió d’investigació de la gota freda.

La proposta que Compromís ha presentat demana que Carlos Mazón col·labore activament amb la justícia, posant a disposició del jutjat tota la informació de què es disposa. Això inclou la declaració voluntària, com a investigat, del president de la Generalitat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor