30.01.2017 - 15:04
BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)
Les associacions de pares d’alumnes (Ampa) de Barcelona han reclamat aquest dilluns l’elaboració d’un mapa escolar que garanteixi “de manera satisfactòria” les necessitats d’escolarització i una oferta de places públiques suficient.
A més, ha demanat la construcció de nous centres escolars públics per avançar cap a la garantia de plaça pública de proximitat en tots els nivells educatius, ha informat la Federació d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes de Catalunya (Fapac) després de l’assemblea territorial celebrada aquest dissabte.
Ha demanat que el Consorci d’Educació de Barcelona promogui la construcció d’instituts-escola en la planificació de nous centres i en els districtes amb menys oferta pública.
També ha sol·licitat augmentar cada any l’oferta de places de guarderia de gestió pública per avançar cap al 100% de la cobertura, i garantir tarifes socials que asseguren que cap família quedi exclosa a falta de recursos econòmics.
L’assemblea territorial ha demanat més beques i canvis en el sistema d’adjudicació; una política de beques menjador gratuïtes; reduir l’abandonament prematur dels estudis; fer una distribució equilibrada de l’alumnat amb necessitats educatives específiques, i tenir present la diversitat d’alumnes, tant d’origen com identitat sexual.
Les Ampa de Barcelona han demanat també dotar els recursos en funció de les matrícules rebudes i no com ara en funció del nombre de professionals del centre, i tenir present la prevalença d’algunes necessitats educatives especials com el TDAH i la dislèxia, que no estan previstes en P3.