L’Acco proposa autoritzar l’operació de concentració entre Hailo i MyTaxi a Catalunya

  • L'Autoritat Catalana de la Competència (Acco) ha proposat autoritzar l'operació de concentració entre Hailo i MyTaxi a Catalunya perquè considera que no afectarà de manera negativa ni taxis ni clients finals.

24.01.2017 - 16:04

BARCELONA, 24 (EUROPA PRESS)

L’Autoritat Catalana de la Competència (Acco) ha proposat autoritzar l’operació de concentració entre Hailo i MyTaxi a Catalunya perquè considera que no afectarà de manera negativa ni taxis ni clients finals.

“No sembla que l’operació suposi una amenaça per a la competència efectiva, per la qual cosa podria considerar-se que l’operació és susceptible de ser autoritzada en primera fase sense compromisos”, ha sostingut l’Acco a l’informe ‘Valoració de l’impacte potencial de l’operació de concentració entre Hailo i MyTaxi a Catalunya’.

L’Acco ha elaborat aquest document després que l’octubre la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CMNC) sol·licités un estudi sobre l’adquisició per part de Daimler AG i Hailo Network Holdings Limited del control conjunt dels negocis d’Intelligent Apps GmbH (MyTaxi) i Hailo.

Tot i això, l’Acco ha proposat que quedi fora de l’autorització el pacte de no competència dels accionistes amb MyTaxi, “en la mesura que no es considera una restricció accessòria a l’operació de concentració notificada, quedant subjecte, en el seu cas, a la normativa sobre acords entre empreses”.

Tant MyTaxi com Hailo presten serveis d’intermediació per contractar trajectes en taxi, ofereixen als usuaris sol·licitar els taxis a través d’una app i també permeten seguir l’arribada del taxi en temps real, pagar el trajecte mitjançant una targeta de crèdit establerta en el compte del client i valorar el taxista.

L’Acco només ha valorat l’efecte de l’operació de concentració a l’Àrea Metropolitana de Barcelona, ja que és l’única àrea catalana en què les dues empreses ofereixen els seus serveis.

PENETRACIÓ LIMITADA

Ha exposat que la penetració de l’entitat resultant en els parcs de taxi de Barcelona és limitada, d’entre un 20% i 30% de taxis actius, i es fa sense obligacions d’exclusivitat o permanència, en un context en el qual els taxis poden optar per tenir múltiples proveïdors de serveis d’intermediació.

Així, els riscos que tercers competidors no tinguin espais de creixement entre els taxis l’àrea metropolitana de Barcelona són reduïts, i “l’amenaça de perdre taxistes en cas d’empitjorament de les condicions comercials pot disciplinar significativament l’entitat resultant”.

Pel que fa als clients finals, la regulació de preus a Barcelona “a penes deixa marge perquè una més o menor competència en els mercats afectats tingui incidència en els mateixos”.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor