La Xina exigeix a Trump deixar “d’instrumentalitzar el comerç” arran de les amenaces a l’estat espanyol

  • "Les accions militars dels Estats Units i d’Israel contra l’Iran violen el dret internacional", afegeix

VilaWeb
04.03.2026 - 12:06
Actualització: 04.03.2026 - 12:23

Les autoritats de la Xina han demanat als Estats Units que deixin de “instrumentalitzar el comerç” arran de les amenaces llançades ahir pel president nord-americà, Donald Trump, contra l’estat espanyol per no permetre l’ús de les bases de Rota i Morón en el marc de la guerra contra l’Iran.

La portaveu del Ministeri d’Afers Estrangers xinès, Mao Ning, ha criticat aquesta posició durant una conferència de premsa i ha recalcat que les accions militars dels Estats Units i d’Israel contra l’Iran violaven el dret internacional. “El comerç no s’ha d’instrumentalitzar ni utilitzar com a arma”, ha dit.

Així mateix, sobre la situació a l’estret d’Ormuz –una ruta important per al transport mundial de petroli i gas–, ha subratllat que “les seves aigües circumdants constitueixen canals internacionals clau per al comerç”.

“Salvaguardar la seguretat i l’estabilitat en aquesta regió va en interès comú de la comunitat internacional. La Xina insta totes les parts a aturar immediatament les operacions militars, evitar una nova escalada de tensions i un impacte més gran en l’economia mundial”, ha clos.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor