19.01.2017 - 18:37
BARCELONA, 19 (EUROPA PRESS)
La Taula del Tercer Sector Social, que agrupa més de 3.000 entitats socials, ha celebrat el conveni signat aquest dijous per les administracions catalanes per combatre la pobresa energètica, i ha demanat al Govern convocar les empreses subministradores abans de l’1 de març per concretar la implicació de les companyies “des d’una visió de país”.
Segons ha informat la plataforma en un comunicat, el president de la Taula del Tercer Sector, Oriol Illa, ha afirmat: “El conveni d’avui elimina, encara més, les excuses perquè les companyies compleixin la Llei 24/2015”.
Per a l’organització, el conveni és un resultat que dona continuïtat a les accions del I Congrés de pobresa energètica celebrat a Sabadell (Barcelona) el 3 i 4 de novembre, i en les pròximes setmanes caldria aprovar el protocol d’actuació per clarificar els procediments que preveu.
La Taula del Tercer Sector també ha manifestat la seva preocupació per la deriva que està prenent el mercat elèctric, coincidint amb un dels dies més freds de l’any.
Segons l’Aliança de la Pobresa Energètica, el “conveni podria haver estat més ambiciós”, i ha destacat les llacunes importants derivades del text que, segons la seva opinió, no queda clar que permeti protegir les famílies sense haver de negociar cas per cas.
Ha observat que l’acord arriba 16 mesos després de l’aprovació de la llei, que ha aconseguit frenar 30.000 talls de subministrament a Catalunya.