09.03.2017 - 13:26
El Govern destinarà aquest any uns set milions a activitats de promoció i formació del comerç
BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)
La Setmana del Comerç, una iniciativa pionera a Catalunya que se celebrarà del 20 al 26 de març, aproparà el comerç urbà i de proximitat als ciutadans a través de 122 activitats, com ara taules rodones, presentacions i ponències, organitzades per 103 entitats.
En roda de premsa aquest dijous, el conseller d’empresa i Coneixement de la Generalitat, Jordi Baiget, i la directora general de Comerç, Muntsa Vilalta, han destacat que la iniciativa proporcionarà eines al sector per fer-ho més competitiu.
“Som conscients dels reptes del sector del comerç, per això hem volgut unir en aquesta iniciativa administracions locals, establiments i consumidors”, ha apuntat el conseller, que ha reivindicat la importància del sector.
I és que l’activitat comercial representa el 16% del PIB català amb 75.000 empreses, 95.000 establiments i 600.000 treballadors, dels quals 450.000 corresponen a la venda al detall.
“Volem reforçar el paper que té el sector del comerç com a eix vertebrador del territori”, ha comentat Vilalta, que ha explicat que la Setmana del Comerç s’iniciarà el 20 de març amb una sessió inaugural a la Llotja de Mar de Barcelona, on el conseller presentarà els Incentius del Comerç 2017.
La iniciativa continuarà del 21 al 24 de març en el Mobile World Centre amb les Jornades Comerç Increïble, que articularan el debat al voltant de la transformació digital del comerç, el creixement, la professionalització i la internacionalització.
Dins de les activitats paral·leles destaca ‘Elsmercats.cat’, que vol visibilizar els mercats i millorar el seu posicionament en el sector de la distribució comercial; la iniciativa es presentarà a través de Tours Virtuals 360°, permetent fer visites virtuals pels diversos mercats catalans.
A més, el Tecnoespai acollirà al Mobile World Centre 13 projectes empresarials, que explicaran al sector els seus serveis, com geolocalització i visibilitat de la botiga i plataformes per millorar el màrqueting.
#COMERÇINCREÏBLE
En el marc de la Setmana del Comerç es presentarà la campanya institucional #comerçincreïble sota el lema ‘Surt al carrer, viu el comerç’.
La campanya, que començarà a emetre’s el 17 de març, ofereix 14 anècdotes de la vida real i quotidiana dels comerços que viu la pròpia gent.
El Govern preveu destinar aquest 2017 al voltant de set milions d’euros a activitats de promoció del comerç i formació del seu personal, enfront dels 6,5 que es van destinar l’any passat.
La Setmana del Comerç es presenta un dia després que la Llei de Comerç, Serveis i Fires superés aquest dimecres en el Parlament el debat sense esmenes a la totalitat, i es tramitarà per via urgent.