La jutgessa diu que el desallotjament del B9 no anava condicionat a oferir una alternativa residencial

  • També descarta d'exigir a l'Ajuntament de Badalona que expliqui per què no va obrir l’alberg als desallotjats

VilaWeb
03.03.2026 - 15:47
Actualització: 03.03.2026 - 18:08

La jutgessa que va autoritzar el desallotjament de l’antic institut B9 de Badalona ha refusat la petició de la fiscalia perquè l’ajuntament, encapçalat per Xavier García Albiol, expliqués per què no va oferir l’alberg municipal com a alternativa d’emergència als desallotjats. En una providència, avançada per El Diario, la titular del jutjat contenciós administratiu 10 de Barcelona recorda que l’ordre de desallotjament, dictada el 4 de desembre, no anava condicionada a la concessió d’una alternativa residencial.

El desallotjament es va fer efectiu el 17 de desembre en un edifici on havien arribat a viure unes 400 persones. Després, desenes de desallotjats van passar uns quants dies dormint al carrer sense cap recurs.

Arran d’aquesta situació, la fiscalia va demanar de manera urgent que el consistori detallés si els serveis municipals oferien l’“atenció adequada” a les persones sense sostre i quines previsions hi havia per a proporcionar-los allotjament.

La jutgessa ha desestimat també la petició relativa al fet que l’ajuntament expliqués per què l’alberg municipal Can Bofí Vell no es va habilitar com a recurs d’emergència ni es va posar a disposició de les persones en situació de vulnerabilitat. Considera que aquesta sol·licitud excedeix les facultats competencials del procediment contenciós administratiu.

Amb tot, abans de decidir si arxivava el cas, la magistrada ha acordat de demanar a l’ajuntament que aporti el protocol d’atenció a les persones sense llar dels serveis socials municipals.

Per la seva banda, la fiscalia de Barcelona ha obert diligències d’investigació per uns quants delictes, entre els quals el d’odi, contra el batlle Xavier García Albiol, arran del desallotjament del B9.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor