La inestabilitat no acaba d’escampar i s’allargarà fins demà

  • Les alertes per vent i mala mar afecten uns quants punts del país · Només n'hi ha per pluja al sud del País Valencià

VilaWeb
12.04.2026 - 18:18
Actualització: 12.04.2026 - 20:08

La inestabilitat vinculada a la borrasca s’allargarà fins demà arreu del país, tot i que amb menys intensitat que avui. A Catalunya, el Meteocat informa que la precipitació perdrà força de matinada i al matí quedarà restringida al litoral, entre Barcelona –alguns punts del prelitoral i l’interior– i Catalunya Nord, i el Pirineu, on les nevades cauran a 1.600 metres (a la cara nord, la cota de neu serà a 1.200 metres). A Andorra, les temperatures mínimes seran més baixes.

El Meteocat manté l’alerta groga per vent –ratxes de més de 100 km/h– i taronja per mala mar a l’Empordà. Per una altra banda, l’AEMET també té actives alertes grogues i taronges per vent a les Terres de l’Ebre i el Camp de Tarragona –ratxes màximes de 90 km/h–, on també n’hi ha per mala mar.

Alertes per pluja al sud del País Valencià

Al País Valencià, l’ambient serà més fresc. La pluja també perdrà força, però l’AEMET manté les alertes grogues al sud, on els ruixats poden deixar acumulacions de vint litres per metre quadrat en una hora. Al nord, en canvi, les alertes grogues seran per vent. Les ratxes màximes poden ser de 80 km/h. No hi ha alertes per mala mar.

Mala mar a les Illes

A les Illes, la inestabilitat mantindrà les temperatures suaus durant tot dilluns. A Mallorca i Menorca, el cel continuarà tapat amb possibilitats de ruixats, tot i que no hi ha cap alerta activada per precipitacions fortes. Sí que hi ha alertes grogues per mala mar a l’est de Mallorca i a Menorca, on s’esperen ratxes de 70 km/h i onades de tres metres a quatre.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor