04.02.2017 - 13:52
MADRID, 4 (EUROPA PRESS)
L’informe presentat pel president de Ciutadans, Albert Rivera, al congrés del partit sobre la gestió que ha fet en els últims cinc anys ha estat aprovat aquest dissabte amb el suport del 97% dels compromissaris presents, mentre que l’informe financer ha rebut un suport del 96%.
El plenari de la IV Assemblea General ha sotmès a votació tant l’informe de gestió, que ha estat presentat pel propi Rivera, com l’informe sobre els comptes del partit, exposat pel secretari de Finances, Carlos Cuadrado.
Concretament, l’informe de gestió ha rebut 508 vots a favor, zero en contra i quinze abstencions, és a dir, que ha estat aprovat amb el 97% dels vots emesos. Quant a l’informe de finances, ha tirat endavant amb un suport del 96%: 482 vots a favor, vuit en contra i tretze abstencions.
Encara que el cens de compromissaris per al congrés d’aquest cap de setmana era de 568 –477 compromissaris electes, 54 membres del Consell General i els 37 integrants de l’Executiva–, no tots han participat en aquestes votacions.
En declaracions als periodistes, Rivera s’ha declarat “molt satisfet i content” pel suport rebut i ha dit que el seu objectiu en aquest congrés és que s’aprovin uns Estatuts, una estratègia política i un ideari que converteixin Cs en “un partit per governar”.
“No és una refundació, és una evolució que ens faci més forts encara”, ha afegit, destacant així mateix que en la formació taronja “hi ha debat, primàries, calma i unió” mentre en altres partits “es falten el respecte públicament”.
NI SOCIALISTES NI CONSERVADORS
Pel que fa la ponència d’ideari, en la qual es discutirà si Ciutadans segueix incloent la socialdemocràcia com una de les fonts ideològiques de les quals beu o si esmenta només el socialisme democràtic, el president ha dit que “surti el que surti”, l’Executiva “ho assumirà plenament”.
En la seva opinió, “el debat no ha de ser tant semàntic com de continguts”; definir amb quines polítiques vol governar Cs. En qualsevol cas, creu que “al centre polític està la virtut” i que la formació taronja ha de ser “progressista” i diferenciar-se de socialistes i conservadors, en referència al PSOE i al PP.
D’altra banda, l’Assemblea General de Ciutadans ha confirmat, amb 495 sís, vuit nos i quinze abstencions, les reformes dels Estatuts aprovades pel Consell General des del congrés de 2011.
Això suposa que s’ha donat el vistiplau a la decisió que la nova Executiva fos triada en primàries una setmana abans de l’Assemblea i no durant la mateixa, com establien els Estatuts fins al novembre passat. Si no s’hagués aprovat, la reelecció de Rivera, que va obtenir el suport del 87% de la militància, hauria quedat anul·lada.