[VÍDEO] Declaració institucional de Mazón, on anuncia la seva dimissió

  • La dimissió del president de la Generalitat apareix com una possibilitat gairebé segura –però no se sap en quines condicions, ni si convocarà eleccions ni si renunciarà a l'aforament– el dia que Maribel Vilaplana compareix davant la jutgessa de Catarroja

03.11.2025 - 01:20
Actualització: 03.11.2025 - 10:07

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha fet una declaració institucional al Palau de la Generalitat, on ha aclarit el seu futur polític després del “procés de reflexió” obert arran dels insults rebuts al funeral a les víctimes de la gota freda. En aquesta compareixença, ha anunciat que dimitia, però que no ha dit pas que convocava eleccions.

El PP també ha anunciat que avui es reuniria la direcció del partit a Madrid per a parlar de la situació al País Valencià, en una reunió en la qual –de manera molt significativa– no participarà el president de la Generalitat. Ahir, Mazón va tenir unes quantes converses amb el president espanyol del PP, Alberto Núñez Feijóo.

Precisament avui, la periodista Maribel Vilaplana, que dinava amb ell el 29 d’octubre de l’any passat, ha de declarar com a testimoni al jutjat de Catarroja. L’expectació sobre aquesta declaració és màxima, perquè Vilaplana va compartir amb Mazón bona part de les hores més complicades d’aquella vesprada i, compareixent com a testimoni, té l’obligació de dir veritat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor