La Diputació impulsa la ‘Costa Barcelona Week’ per promoure la destinació amb operadors i veïns

  • Proposa un centenar d'activitats del 12 al 21 de maig per descobrir les seves comarques

VilaWeb
09.05.2017 - 15:59

Proposa un centenar d’activitats del 12 al 21 de maig per descobrir les seves comarques

BARCELONA, 9 (EUROPA PRESS)

La Diputació de Barcelona ha impulsat la ‘Costa Barcelona Week’ per donar a conèixer aquesta marca de destinació i promocionar-la tant entre operadors professionals com entre els residents de les seves comarques: Maresme, Baix Llobregat, Garraf, Alt Penedès, Vallès Occidental i Vallès Oriental.

“És un esdeveniment que volem que sigui per a tots: professionals però també ciutadans, perquè siguin turistes al territori”, ha defensat en roda de premsa el diputat de Turisme, Miquel Forns, sobre l’esdeveniment, que se celebrarà del 12 al 21 de maig i pretén contribuir a la generació de riquesa i al desenvolupament turístic de la demarcació.

Ha defensat que “són deu dies per descobrir i redescobrir un territori i moltes sensacions intenses, amb el mar com a punt de partida però amb moltes altres coses”, i ha destacat el suport de l’Agència Catalana de Turisme i de Turespaña a la iniciativa, que compta amb un pressupost d’uns 120.000 euros.

Les activitats destinades al públic final –que poden consultar-se a la web de l’esdeveniment, que es promocionarà en xarxes socials, també internacionalment– inclouran tastos, visites guiades, música, fires, exposicions, activitats esportives i jornades de portes obertes, entre d’altres.

Les encarades a professionals inclouran tres jornades de debat en diversos municipis –sobre turisme esportiu, enoturisme i naturalesa– i també la visita de 12 operadors que encara no treballen amb la destinació i de 27 bloguers espanyols, britànics, francesos i alemanys, els quatre mercats prioritaris.

DESESTACIONALITZAR EL TURISME

Forn ha explicat que pretenen garantir un bon posicionament de la marca ‘Costa Barcelona’ per desestacionalitzar el turisme al llarg de tot l’any, i ha destacat que “aquesta aposta per les comarques és també una aposta per descongestionar” la capital catalana de turistes.

El gerent de Turisme de la Diputació, Francesc Vila, ha afegit que persegueixen un doble impacte: posicionar la marca i els seus productes turístics, i també “generar sentiment de pertinença en el públic resident en aquestes comarques i que se sentin orgullosos del que tenen per mostrar i compartir”.

La cap de l’Oficina de Promoció Turística de la corporació provincial, Anna Sánchez, ha destacat que molts dels municipis no podrien fer per si sols una campanya d’aquestes característiques: “Amb la ‘Costa Barcelona Week’, volem demostrar que, si anem tots junts, podem ser més forts”.

3,7 MILIONS DE VISITANTS

Forns ha detallat que existeixen 447 hotels, 45 càmpings i 130 cases rurals en aquestes comarques –sumant 95.000 places d’allotjament–, que reben anualment uns 3,7 milions de visitants i registren deu milions de pernoctació, acumulant el 88% del total de les comarques barcelonines, sense tenir en compte el Barcelonès, que inclou la capital catalana.

Ha destacat que la marca ‘Costa Barcelona’ inclou municipis amb una gran tradició turística que reben un gran volum de visitants però també altres “destinacions d’interior que complementen aquesta proposta consolidada”, amb ofertes en àmbits com l’enoturisme, l’esport, el modernisme i la naturalesa.

A més de la ‘Costa Barcelona’, la Diputació compta amb altres dues marques sota el paraigua ‘Barcelona és molt més’: ‘Paisatges de Barcelona’, amb el Moianès, Osona, Bages i Anoia, i ‘Pirineus Barcelona’, per al Berguedà.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor