La Diputació de València culmina els canvis de personal i castiga el sociòleg Vicent Flor

  • La seua plaça és la de conservador de museus i ara l'han assignat a una de logística sense funcions específiques

VilaWeb
Vicent Flor, fotografia a sa casa el mes de febrer amb motiu de la publicació de la seua darrera novel·la (fotografia: Prats i Camps)
25.03.2026 - 11:44
Actualització: 25.03.2026 - 12:09

Setmanes després d’haver començat una remodelació en els museus i d’estira-i-arronses amb els sindicats, la Diputació de València ha aprovat la nova relació de llocs de treball. Hi van votar a favor el PP, Vox i Ens Uneix, mentre que el PSPV i Compromís la van rebutjar.

La vice-presidenta segona de la diputació i responsable de recursos humans, Reme Mazzolari, del PP, va dir que encara farien més modificacions perquè s’havien de corregir incoherències.

El sociòleg i escriptor Vicent Flor, que en les legislatures del Botànic va ser director de la Institució Alfons el Magnànim, que també depèn de la diputació, ha estat un dels afectats per aquesta modificació de la relació de llocs de treball.

Després d’acabar la tasca en el Magnànim, Flor, que és funcionari de carrera de la diputació, va tornar al seu lloc de faena com a conservador de museus. Fins ara, ha estat assignat al Museu Valencià de la Il·lustració i de la Modernitat, el MUVIM. Ara l’han traslladat a una àrea de nova creació que han anomenat de “logística i investigació de recursos culturals”.

Segons que ha denunciat Flor mateix, el seu és l’únic cas de conservador de museu que és expulsat d’un museu i no li és assignat un altre lloc dels quatre que té la Diputació de València. En la plantilla, hi ha vint conservadors. En el document en què li comuniquen el trasllat, no hi ha cap explicació ni cap justificació sobre quines seran les seues funcions.

Sense resposta de la Diputació de València

El dia 9 de març, Vicent Flor va presentar un escrit a la Diputació de València demanant, entre més coses, el lliurament de l’informe que la responsable de personal diu que té, i on, suposadament, es recomana el trasllat a una categoria diferent. Flor argumenta que, com a treballador, té dret de disposar de tota la documentació que l’afecta i, a més, afirma que el seu cap superior ha negat que haja elaborat aquest informe. També demana una reunió amb Mazzolari i que es reconsidere la decisió de fer-lo fora de l’àrea de museus, que és la que ocupa amb plaça consolidada.

En l’escrit, Vicent Flor explica la seua trajectòria i fa una referència expressa a les titulacions que posseeix de sociòleg, politòleg i antropòleg, una formació que, diu, li permet de participar en el debat públic amb llibres, actes, articles d’opinió. “Poden no ser del gust de l’equip de govern, però això no justificaria cap represàlia laboral”. I cita l’article 14 de la constitució espanyola, que diu que els ciutadans no poden ser discriminats per naixença, raça, religió o opinió.

Segons que ha dit Flor a VilaWeb, la Diputació de València no ha respost a aquest escrit.

La companya del president Pérez Llorca

En un piulet a X, Vicent Flor ha qualificat de corruptes i sectaris els dirigents de la diputació i ha posat, al costat la notícia de la seua destitució, la de la contractació de la parella del president Pérez Llorca a la diputació amb un sou brut anual de 52.000 euros, que dobla el que cobrava com a administrativa a l’Ajuntament de Finestrat (Marina Baixa).

Recomanem

Fer-me'n subscriptor