Junqueras i Sánchez ja s’havien reunit dues voltes abans de l’acord de finançament

  • La portaveu del govern espanyol diu que no en tenia constància, però l’executiu de Sánchez ho ha acabat confirmant

VilaWeb
13.01.2026 - 20:15
Actualització: 13.01.2026 - 20:25

El president del govern espanyol, Pedro Sánchez, i el president d’ERC, Oriol Junqueras, ja s’havien reunit dues voltes abans de la reunió pública del 8 de gener al Palau de la Moncloa, en què van anunciar l’acord sobre el nou model de finançament. El govern espanyol ho ha acabat confirmant, malgrat que, poques hores abans, la portaveu del govern espanyol havia dit que no en tenia constància.

Fonts de l’executiu espanyol han confirmat que aquestes dues reunions prèvies es van fer en el marc de la negociació de l’acord de finançament singular. Tanmateix, no han volgut concretar ni les dates ni el lloc d’aquestes trobades, que es van mantenir fora de l’agenda pública.

Dilluns, Junqueras va explicar que s’havia vist “unes quantes vegades” amb Sánchez abans de la reunió formal del 8 de gener. “Pel bé de Catalunya ens reunim, si cal, sota terra”, va dir el dirigent quan li van demanar per aquests contactes previs.

La revelació va causar incomoditat al govern espanyol. En la compareixença de premsa posterior al consell de ministres d’avui, la portaveu de l’executiu, Elma Saiz, ha dit que no tenia informació sobre aquestes reunions prèvies. Amb tot, ha reiterat que el govern mantenia una “voluntat constant de diàleg” i que moltes negociacions polítiques es feien amb “discreció”, i ha llevat importància al fet que no s’haguessin fet públiques. Poc després, fonts de la Moncloa han confirmat que hi va haver les dues reunions, cosa que posa en evidència la manca de coordinació interna.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor