10.05.2017 - 14:41
Bibiana Fernández aportarà un toc còmic al muntatge com a “ocupa de luxe”
BARCELONA, 10 (EUROPA PRESS)
El Gran Teatre del Liceu de Barcelona acollirà a partir d’aquest dimarts el duet integrat pel tenor mexicà Javier Camarena i la soprano aragonesa Sabina Puértolas per a la producció ‘La fille du régiment’, de Gaetano Donizetti, en la qual també participarà l’actriu Bibiana Fernández.
En roda de premsa, Camarena ha destacat els colors tan ben definits dels personatges, i sobre l’ària d”Ah! mes amis’ –en els quals Camarena ha arribat a llançar nou do de pit (do sobreagut)–, ha dit que “impressiona molt perquè és de focs artificials, molt espurnejant, de molta alegria i gaubança”.
Al seu judici, el que fa tan complicada aquesta ària és la forma en la qual està escrita perquè, malgrat ser belcantista, compta amb una melodia bella i escrita “en una zona on no és tan còmode per al tenor i sobre notes que no són les mateixes per cantar”.
Preguntat sobre si regalarà novament nou do de pit, ha dit que no han de ser una imposició, i que aquests van sorgir en la segona i tercera funcions a Las Palmas, però no en la primera: “La part decisiva que succeeixi o no és el que realment torna màgiques aquestes situacions”.
Camarena, que va participar aquest diumenge en els 50 anys del Metropolitan Opera House (MET) de Nova York (Estats Units), ha celebrat que es tracta d’una “destacada òpera belcantista”, que ha estat per a ell un estendard des de l’inici de la seva carrera.
La soprano Sabina Puértolas ha considerat l’òpera “un repte vocal i un tour de force” ple d’obstacles, que a més requereix de molta energia per la seva banda.
Estrenada el 2007 a la Royal Opera House, la producció del francès Laurent Pelly torna al Liceu –on va estar el 2010– després de passar per Londres (Regne Unit), Nova York (Estats Units), París (França), San Francisco (Estats Units), Viena (Àustria) i Madrid.
La directora artística, Christina Scheppelmann, ha explicat que buscaven per l’òpera a algú en el paper de Duquessa de Crakentorp –un rol que no exigeix cantar però sí estar sobre l’escenari– i que van pensar en Bibiana Fernández quan la van veure en els Premis Campoamor.
“OCUPA DE LUXE”
L’actriu s’ha definit com una ocupa de luxe de l’espectacle, recordant que va arribar a Barcelona com a cabaretera i que prenia cafè al Cafè de l’Òpera, enfront del Liceu: “Està tan lluny del que faig, que faig un bolo, m’aturo en una gasolinera i segueixo, és un privilegi”.
“Jo ploraria quan miro la Duquessa, però l’haig de mirar amb cara de gos”, ha explicat sobre l’altivesa del seu personatge, al qual només li interessen les aparences i que es comporta com un Godzilla, ha dit en referència al monstre cinematogràfic.
Ha desvetllat que quan li va arribar l’oferta li va semblar “una bogeria” pel termini, ja que era el 2015 i el paper era per al 2017, enfront del ritme dels muntatges teatrals, ha dit.
D’altra banda, el mestre Giuseppe Finzi, que torna al Liceu després d”El barber de Sevilla’, ha assegurat que compta amb un gran equip i en una producció que funciona “com un rellotge perfecte”, en la qual es requereix treballar tots junts.
Sobre l’òpera, ha dit que ha tingut una sort gairebé ininterrompuda des de la seva presentació a París, i que després de l’era Pavarotti que va potenciar el rol del tenor, era una òpera que realçava més la soprano: “Ara apunta més el tenor”.