Indignació per la campanya de la Generalitat Valenciana que culpa els veïns de no seguir les alertes meteorològiques

  • El Consell ha començat una campanya desafortunada sobre les alertes pel mal oratge

VilaWeb
01.12.2025 - 11:34
Actualització: 01.12.2025 - 12:55

La Generalitat Valenciana va engegar fa pocs dies una campanya de conscienciació perquè els ciutadans segueixin les instruccions d’una alerta meteorològica. Això, que en un altre context seria una comunicació ordinària del poder executiu, ha despertat una gran indignació pel precedent de la mala gestió durant la gota freda de l’any passat, en la qual el missatge de l’alerta no es va enviar fins a les 20.11, quan la situació ja era dramàtica.

El missatge té múltiples versions, totes d’un mateix estil: “Si una llum roja t’indica que has de parar, fes el mateix quan rebes una alerta meteorològica”, diu una de les versions, amb la imatge d’un semàfor. També n’hi ha un amb una bandera roja a la platja, que relacionen amb el comportament que s’espera dels ciutadans quan reben l’alerta. Els missatges es tanquen amb el lema “dóna el PAS”, sigles de “prevenim, actuem i salvem”.

La campanya s’ha desplegat a les xarxes socials, a l’àmbit audiovisual i també a l’espai públic. Un dels municipis on s’hi han instal·lat cartells és a Sedaví (Horta Sud), un dels municipis més afectats per la gota freda. Un fet especialment feridor per als veïns, que ara han de veure com la Generalitat els desplaça la responsabilitat de protegir-se i passa per alt la negligència del 29 d’octubre del 2024.

Molts d’aquests ciutadans, particulars o representants públics, han expressat la indignació pel to de la campanya. “A quin il·luminat de la Generalitat li ha paregut bona idea fer una campanya culpabilitzant els ciutadans de no fer cas de les alertes meteorològiques?”, demana Joan Baldoví, síndic de Compromís.

“S’ha de tindre collons per a dir una cosa aixina, el que cal és donar l’alerta a temps, viure per a vore! Una cosa és que la gent no pare i altra ben diferent és que no li avises que ha de parar, té nassos la cosa!”, critica una ciutadana en una publicació de la campanya a Facebook, que s’ha omplert de comentaris d’indignació. “Pareix una broma de mal gust, i més venint d’on ve. A la primera mirada he pensat que era una pàgina d’eixes de conya”, comenta una altra ciutadana.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor