Illa nega un xoc amb el govern espanyol pel finançament singular

VilaWeb
17.09.2025 - 10:34
Actualització: 17.09.2025 - 12:44

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha negat que existeixi “un xoc” entre els governs català i espanyol pel finançament singular. En una entrevista a Onda Cero, ha declarat que els dos executius no estan enfrontats per la proposta de finançament una volta fonts del Ministeri d’Hisenda qüestionessin la cessió del 100% de l’IRPF. De fet, Illa ha assegurat que la ministra María Jesús Montero està “ajudant molt” i ha afirmat que és “un gran actiu”. El president ha remarcat que s’està fent una feina “complicada i intensa” que “en els mesos vinents donarà un resultat positiu”.

D’altra banda, el president ha insistit a reclamar l’aplicació de l’amnistia perquè tant Carles Puigdemont i la resta d’exiliats puguin tornar a Catalunya, però també perquè els inhabilitats puguin exercir els seus drets polítics. Illa ha subratllat que per girar full de “l’època complicada” del procés cal “molta generositat per part de tothom” i ha defensat que el que toca és mirar endavant. “Jo no estaré encallat en el 2017”, ha insistit.

El cap de l’executiu ha remarcat que les idees de Puigdemont i les seves estan molt allunyades i ha apuntat que l’ha combatut “políticament”, però ha reclamat un país on Puigdemont pugui defensar el seu projecte polític i pugui ocupar el seu escó al parlament. “Això és el que vol la societat catalana i és una cosa que aniria molt bé a la societat espanyola”, ha afegit.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor