01.02.2017 - 13:34
BARCELONA, 1 (EUROPA PRESS)
El conseller delegat d’Ibercaja Banco, Víctor Iglesias, ha considerat aquest dimecres que hi ha “massa populisme judicial i mediàtic” a les clàusules sòl, ja que ha assegurat que almenys un 80% dels clientes sabien perfectament el que estaven signant.
En una roda de premsa a Barcelona, Iglesias ha afirmat que les sentències no estableixen que les clàusules sòl son nul·les o abusives ‘per se’, sinó que cal assegurar-se que es van vendre bé i es van explicar bé les condiciones al client, por el que ha advocat por estudiar la situació caso por caso.
Ha explicat que l’entitat aragonesa mai va comercialitzar clàusules sòl i que les que té son heretades de Caja 3; ha assenyalat que s’estan analitzant i en el cas de determinar que no es van explicar bé als clientes, s’estan anul·lant.
Segons Iglesias, Ibercaja va perdre moltes operacions en el passat per por a no tenir la clàusula sòl en les seves hipoteques, la qual cosa suposava que oferien un diferencial superior, i ha assegurat que la majoria de clientes entenia que comprava un producte més barat por incloure aquesta clàusula.
Ha defensat que el cas de les clàusules sòl és diferent que el de les preferents, ja que, al seu parer, en el segon cas sí que va haver-hi una mala pràctica generalitzada i no es van explicar bé als clientes.