Iceta creu que l’1-O es votarà però no hi haurà un referèndum vinculant

  • El secretari general del PSC, Miquel Iceta, ha sostingut aquest dimecres que l'1 d'octubre es votarà amb "caixes i algun paperet", però que no serà un referèndum vinculant com pretén el Govern català.

VilaWeb
19.07.2017 - 12:53

BARCELONA, 19 (EUROPA PRESS)

El secretari general del PSC, Miquel Iceta, ha sostingut aquest dimecres que l’1 d’octubre es votarà amb “caixes i algun paperet”, però que no serà un referèndum vinculant com pretén el Govern català.

En una entrevista a Rac1 recollida per Europa Press, ha assegurat que l’1 d’octubre hi haurà “un simulacre de votació”, però no serà el que ha promès el Govern, ja que creu que s’ha compromès a fer una cosa que no pot, segons ell.

Iceta ha afirmat que el 2 d’octubre “hi haurà el mateix problema i una mica més, perquè pot haver-hi les conseqüències de tot el procés”, i ha apostat per la negociació i el diàleg com a solució.

Ha alertat que amb el Govern del PP “és molt difícil arreglar tot això” i ha cridat els partits d’esquerres a donar una resposta al procés sobiranista més enllà de la del PP.

També ha destacat que si presidís el Govern “intentaria fer complir la llei en el menor cost possible”, com creu que es va fer en el 9N.

AJUNTAMENT DE BARCELONA

Iceta ha explicat que ha demanat als alcaldes del PSC que s’ajustin a la llei davant l’1-O i que no obrin cap equipament municipal si no hi ha una junta electoral ben constituïda, com considera que no ocorrerà.

Preguntat per la possibilitat que l’Ajuntament de Barcelona faciliti el referèndum, ha assegurat que el PSC no participa en “governs que se salten les lleis”, per la qual cosa ha obert la porta a abandonar el Govern municipal, encara que ha recordat que la decisió l’ha de prendre el líder de la formació a Barcelona, Jaume Collboni.

CRÍTICA A SOLER

Iceta ha criticat el nomenament del nou director dels Mossos d’Esquadra, Pere Soler, ja que considera que no és una persona adequada per a aquest càrrec, i ha criticat el cessament de l’exconseller d’Interior Jordi Jané i l’exdirector dels Mossos Albert Batlle.

A més, ha retret que els hagin cessat després d’aconseguir la reunió de la Junta de Seguretat, perquè assegura que la personalitat dels dos ha estat decisiva perquè això es desbloquegés: “He trobat molt fort que just una setmana després ja no poguessin seguir en el Govern”.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor