08.03.2017 - 15:54
MADRID, 8 (Portaltic/EP)
IBM ha presentat aquest dimecres Watson Work, una oferta de serveis i aplicacions cognitives que volen transformar el lloc de feina i ajudar amb tasques rutinàries i optimitzar la feina.
Watson Work és una oferta de serveis i aplicacions cognitives que volen impulsar l’oficina del futur alliberant els professionals de tasques rutinàries, com consultar tot el correu electrònic o cercar informació concreta, per exemple. D’aquesta forma, podran emprar el temps a concentrar-se i prioritzar activitats més importants, tenint tota la informació i les dades al seu abast amb només alguns clics.
Segons explica IBM, un empleat mitjà perd 7,36 hores a la setmana buscant informació i 8,14 hores setmanals buscant companys que l’ajudin a completar un treball. Watson Work, com ha mostrat la companyia aquest dimarts a Madrid, permet trobar experts sobre una cosa concreta dins del web amb només introduir una frase en la plataforma, adjuntant els perfils de persones que poden ajudar-lo.
“Cada empleat pateix a més una interrupció cada 11 minuts i necessita prop de 25 minuts per reprendre la tasca que estava realitzant”, explica IBM. “A més, segons dades de Harvard Business Review, els professionals dediquen el 80% del dia a reunions, trucades de telèfon i consulta del correu electrònic”, afegeix.
Watson Work és accessible des de dispositius mòbils i està disponible en el núvol, adaptant-se a les necessitats dels usuaris d’haver de respondre un client estiguin on estiguin.
L’OFERTA DE WATSON WORK
Les solucions de Watson Work compten amb eines de col·laboració, analítica de dades, identificació i processament del llenguatge, reconeixement d’imatges, serveis en el núvol. Watson és capaç de resumir i identificar els elements clau, així com mostrar documents o arxius relacionats amb la conversa.
L’oferta de Watson Work inclou, d’una banda, Watson Workspace i, per un altre, Watson Work Services. El primer és una plataforma de col·laboració basada en xat que incorpora capacitats cognitives amb les quals és capaç de destacar les activitats clau d’una conversa, prioritzar les tasques més urgents de cada dia i indicar on està la informació necessària a cada moment, augmentant la productivitat dels empleats.
En segon lloc, Watson Work Services, és un conjunt d’API cognitives que estan disponibles per als desenvolupadors a través del web (PutWatsonWorkforyou). L’objectiu és que puguin utilitzar-les per integrar capacitats cognitives quan dissenyin noves aplicacions, actualitzin aplicacions de tercers ja existents o treballin amb solucions com Watson Workspace.
Aquesta tecnologia és capaç d’entendre el llenguatge natural per identificar les frases i proposar l’acció més oportuna a cada moment: si algú diu, per exemple, “bona idea, posem una reunió per desenvolupar el tema”, el sistema identifica les paraules i proposa els millors buits en les agendes per desenvolupar la citada reunió.