Gual (CaixaBank) insta a seguir reequilibrant les finances públiques i reduint deute a Espanya

  • El president de CaixaBank, Jordi Gual, ha instat a seguir reequilibrant les finances públiques i reduint el nivell de deute a Espanya, i ha qualificat de prioritari reduir la taxa d'atur (19,6% el 2016), que ha valorat com a "inacceptablement elevada", ja que doblega la de l'eurozona (10,2%).

VilaWeb
02.02.2017 - 10:05

BARCELONA, 2 (EUROPA PRESS)

El president de CaixaBank, Jordi Gual, ha instat a seguir reequilibrant les finances públiques i reduint el nivell de deute a Espanya, i ha qualificat de prioritari reduir la taxa d’atur (19,6% el 2016), que ha valorat com a “inacceptablement elevada”, ja que doblega la de l’eurozona (10,2%).

En la roda de premsa de presentació de resultats del banc el 2016, ha recordat que CaixaBank calcula que l’economia espanyola es desaccelerarà lleugerament el 2017 per la menor contribució d’alguns sectors i “la pròpia maduresa del cicle econòmic”, encara que estima un avanç per sobre del 2,5% (2,6%).

Malgrat la millora econòmica general, ha apuntat que l’entorn és encara “complex” per al negoci financer per un context de baixos tipus d’interès –amb un Euribor que ha augurat que continuarà un temps en tipus zero o negatius–, la pressió competitiva, i el feble creixement esperat en els ingressos bancaris, a més de la pressió regulatòria.

Per això, ha vist “imprescindible” un esforç de reducció de despesa en el sector per aconseguir la rendibilitat exigida pels accionistes, i ha explicat que CaixaBank ha reduït un 1,7% les despeses recurrents el 2016.

Ha reconegut que el context dificultarà els objectius del pla estratègic 2015-2018, especialment el de millorar la rendibilitat –amb una estimació entre el 9% i l’11% per 2018–, i per combatre-ho, CaixaBank incidirà en la diversificació d’ingressos –apostant pel crèdit al consum, empreses i assessorament, entre uns altres–, contenció de costos, reducció de la cartera d’adjudicats, digitalització i creació de valor al banc portuguès BPI, sobre el qual ha llançat una OPA que conclou la setmana que ve.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor