Grupo Norte prestarà els serveis telefònics d’Emergències 112 de Catalunya i de Canàries

  • Grupo Norte ha aconseguit l'adjudicació dels serveis 'contact centre' d'Emergències 112 a Catalunya (CAT112) i Canàries (1-1-2 Canàries), amb una vinculació de dos i quatre anys prorrogables respectivament.

VilaWeb
05.03.2017 - 12:29

VALLADOLID, 5 (EUROPA PRESS)

Grupo Norte ha aconseguit l’adjudicació dels serveis ‘contact centre’ d’Emergències 112 a Catalunya (CAT112) i Canàries (1-1-2 Canàries), amb una vinculació de dos i quatre anys prorrogables respectivament.

L’adjudicació del servei a Catalunya és per 8,6 milions d’euros i un període de dos anys i a Canàries és per quatre anys i 6,3 milions.

Per a Grupo Norte, aquestes adjudicacions suposen “afermar el lideratge” de la companyia en l’atenció telefònica d’emergències, un servei especialment valorat pels ciutadans i que, per aconseguir ràtios d’èxit, implica “una perfecta sincronització entre l’equip humà i la tecnologia”, segons ha pogut saber Europa Press.

Per això, amb l’objectiu de garantir “la qualitat i l’excel·lència en el servei”, Grupo Norte ha incorporat a la seva plantilla a 235 professionals, amb perfils com a gestors telefònics, supervisors, coordinadors, responsables de servei, formadors, agents de qualitat, responsables de comunicació i oficials administratius.

D’aquests 235 professionals, 155 s’encarregaran del Servei d’Atenció de Trucades d’Emergència CAT112, dependent de la Conselleria d’Interior de la Generalitat, i que s’assenta en dos centres de treball situats a L’Hospitalet de Llobregat (Barcelona) i Reus (Tarragona).

Altres 80 professionals són els responsables del funcionament del Centre Coordinador d’Emergències i Seguretat 1-1-2 dependent del Govern de Canàries, des del qual es gestionen els recursos que existeixen a l’Arxipèlag en l’àmbit de les emergències.

En aquest cas, el servei es divideix en dues Sales Operatives, situades a Tenerife i Gran Canària.

Tots dos serveis 112 ofereixen una resposta les 24 hores del dia i els 365 dies de l’any.

L’experiència de Grupo Norte en la implantació i gestió de serveis Contact Center d’Emergències es remunta a fa més d’una dècada, des que en 2005 va resultar adjudicatari del 112 de Castella i Lleó, amb el suport tecnològic de Telefónica, i el balanç del qual en 2016 ha estat d’una atenció mitjana diària de 3.500 trucades procedents de les nou províncies, amb una gestió de més d’un miler d’incidents al dia.

PREMI DE LA UNIÓ EUROPEA

Els resultats obtinguts van portar a aquest servei a aconseguir l’any 2012 el Premi al Centre d’Emergències amb millor gestió de la Unió Europea, atorgat per l’Associació del Número d’Emergència Europeu (EENA).

El coneixement i l’experiència ha permès a Grupo Norte construir una metodologia pròpia “d’excel·lència i qualitat” que garanteix, d’una banda, la detecció de millores professionals en la qualificació dels equips humans mitjançant formacions específiques i, per un altre, la creació de quadres de comandament que prediuen fins i tot el volum de trucades, un dels factors crítics en una plataforma d’atenció a emergències.

Grupo Norte és una companyia de Serveis Integrats, amb més de 40 anys d’experiència i especialitzada a crear solucions innovadores per als seus clients.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor