El govern espanyol allibera definitivament el peatge de la AP-7 a la circumval·lació d’Alacant

  • La gratuïtat, que funcionava en període de prova d'ençà del 2024, es consolida després d'haver reduït emissions i haver descongestionat la A-70

VilaWeb
09.12.2025 - 21:16
Actualització: 09.12.2025 - 22:38

El govern espanyol ha aprovat avui la supressió definitiva del peatge de la AP-7 a la circumval·lació d’Alacant. La mesura, que el Consell de Ministres espanyol ha validat després d’analitzar els resultats del període de prova iniciat el juliol del 2024, converteix aquest tram en una via lliure de pagament.

La decisió arriba després de més d’un any i mig de gratuïtat provisional, prorrogada dues vegades (l’octubre del 2024 i el febrer del 2025), i que havia d’allargar-se fins al 15 de febrer de 2026. Segons el ministeri, els informes de trànsit i d’impacte ambiental confirmen que l’ús de la AP-7 com a alternativa ha reduït de manera significativa la saturació de la A-70, considerada al límit de la seva capacitat, i ha minvat les emissions contaminants en tot l’entorn metropolità.

Amb l’acord aprovat avui, el tram deixa de dependre de la Societat d’Infraestructures del Transport Terrestre espanyola (SEITT) i passa a ser gestionat íntegrament pel ministeri espanyol. Tot i això, durant un període transitori, SEITT continuarà assumint l’explotació i el manteniment mentre Carreteres adapta els procediments per assumir-ne la gestió directa. El govern espanyol subratlla que l’objectiu és garantir una alternativa fluida i segura per al trànsit de llarg recorregut que travessa l’àrea d’Alacant, alliberant la pressió sobre la primera circumval·lació urbana.

La decisió també modifica el marc de bonificacions

Paral·lelament, el Consell de Ministres ha aprovat una modificació de l’acord que regula les tarifes que SEITT pot cobrar en les autopistes sota la seva gestió entre el 2025 i el 2032. El canvi no afecta solament la gratuïtat indefinida de la AP-7, sinó que amplia les facultats del ministeri per establir noves bonificacions temporals, que podran ser finançades per altres administracions o entitats.

Segons Transports, aquesta flexibilitat permetrà ajustar millor les polítiques de mobilitat en trams saturats i incentivar rutes alternatives quan sigui necessari.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor