Gas Natural Fenosa fa la primera càrrega de GNL en un ferri de Baleària al Port de Barcelona

  • Gas Natural Fenosa va acabar aquest diumenge la primera càrrega --'bunkering'-- de gas natural liquat (GNL) com a combustible per al vaixell Abel Matutes de Baleària al Port de Barcelona, han informat aquest dilluns en un comunicat conjunt les tres empreses implicades.

VilaWeb
30.01.2017 - 15:13

BARCELONA, 30 (EUROPA PRESS)

Gas Natural Fenosa va acabar aquest diumenge la primera càrrega –‘bunkering’– de gas natural liquat (GNL) com a combustible per al vaixell Abel Matutes de Baleària al Port de Barcelona, han informat aquest dilluns en un comunicat conjunt les tres empreses implicades.

Es tracta d’un projecte pioner a Espanya i que consisteix a la instal·lació d’un motor auxiliar a gas natural i un tanc de GNL per reduir les emissions i millorar la qualitat de l’aire.

El procés de ‘bunkering’ és de tipus ‘truck to ship’ (TTS) i consisteix al traspàs directe del combustible des d’un camió cisterna al vaixell Abel Matutes. Ha estat la primera operació d’aquest tipus que es realitza a l’enclavament portuari barceloní en el marc del Pla de Millora de la Qualitat de l’Aire del Port.

Així, una vegada realitzades les proves, el vaixell podrà començar a operar amb el motor auxiliar de gas natural, reduint les emissions en les maniobres del ferri, tant a l’entorn portuari de Barcelona com el de Mallorca, ciutats que connecta cada dia el ferri de Baleària.

El director general de Negocis Minoristes de Gas Natural Fenosa, Daniel López, ha destacat que amb aquesta iniciativa la companyia “continua impulsant l’ús del gas natural com a carburant alternatiu per al transport de persones i mercaderies, ajudant a millorar la qualitat de l’aire i reemplaçant els més contaminants”.

CAP A L”SMARTSHIP’

“Amb aquest projecte fem el primer pas efectiu en la nostra aposta per l’ús d’aquest combustible, que també serà el que propulsarà l”smartship’ que estem construint. Això converteix Baleària en la naviliera pionera a l’ús del GNL a Espanya”, ha afegit el president de Baleària, Adolfo Utor.

I és que l’aplicació d’aquesta tecnologia en el vaixell suposa una reducció d’emissions i un estalvi anual d’aproximadament 4.000 tones de diòxid de carboni (CO2), més de 60 tones d’òxid de nitrogen (NOx) i sis tones d’òxid de sofre (SOx).

El projecte continua el seu desenvolupament després de la instal·lació d’un motor a gas auxiliar i un tanc de 30 metres cúbics (autonomia per a una setmana) en la coberta número vuit del vaixell Abel Matutes.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor