31.01.2017 - 12:27
Reguant exigeix a Puigdemont i Junqueras “accelerar” el procés sobiranista
BARCELONA, 31 (EUROPA PRESS)
La diputada de la CUP Anna Gabriel ha plantejat fer el referèndum sobre la independència de Catalunya a final de maig i recollir suports a nivell nacional, estatal i internacional fins al març: “La data de setembre la va posar JxSí. Van dir setembre com a molt tard, i això inclou com a hàbils qualsevol dels mesos previs”.
En una entrevista aquest dimarts en el diari ‘Nació Digital’ recollida per Europa Press, Gabriel ha explicat que “el gran acord de país és en clau de referèndum, no de referèndum pactat”.
“No cal que l’adjectivem, perquè el 80% del país que el reclama defensa un referèndum”, ha dit després de preguntar-li sobre el posicionament de la CUP en la segona reunió del Pacte Nacional pel Referèndum que es farà aquest dimecres.
“No hem de ser nosaltres els qui posem més requeriments, condicionants i prerrogatives de les necessàries”, ha afirmat, i ha opinat que el referèndum es pot avançar a final de maig, juny o juliol aprofitant el clima de mobilitzacions que començarà la setmana vinent amb el judici a l’expresident de la Generalitat Artur Mas i a les exconselleres Joana Ortega i Irene Rigau per l’organització del 9N.
CRÍTIQUES AL GOVERN
Ha admès que la CUP està “una mica cansada” de mendicar informació al Govern respecte a l’organització i els preparatius del referèndum, ja que, segons la seva opinió, l’Executiu hauria de veure la CUP com un aliat i no com a algú davant de qui tenir sempre reticències.
“El temps de les excuses s’ha acabat. Ja no hi ha motius per no centrar-nos en l’organització d’aquest referèndum”, ha sentenciat, referint-se al ‘sí’ del partit anticapitalista als Pressupostos del Govern, condició de l’Executiu per fer la consulta.
UNA LLEI PER AL REFERÈNDUM
La CUP creu que el Parlament hauria d’aprovar una llei específica per organitzar i fer el referèndum, deslligada de la llei de transitorietat jurídica, i que només hauria d’entrar en vigor en cas que el ‘sí’ a la independència sigui l’opció guanyadora en la consulta.
“Encara estem treballant i estem en espera de tancar-lo i definir els dos instruments”, ha assegurat, i ha afegit que els partits independentistes hauran de sortir públicament a explicar les tasques que s’han fet i el seu sentit.
“ACCELERAR” EL PROCÉS SOBIRANISTA
La diputada de la CUP al Parlament i portaveu econòmica, Eulàlia Reguant, ha afirmat que, un cop és clar que els Pressupostos del 2017 sortiran endavant amb els vots de la CUP, és moment d'”accelerar” el procés sobiranista amb la celebració del referèndum.
“Ara no hi ha excusa per dilatar més el referèndum, és el moment que Puigdemont i Junqueras ho accelerin”, ha explicat en declaracions a TV3 recollides per Europa Press, on ha advertit que el seu partit no acceptarà unes eleccions autonòmiques com a substitutiu del referèndum.
També ha avisat que, si al setembre no hi ha referèndum –la data inicial que va proposar Puigdemont–, la CUP “donarà per acabada la legislatura” i deixarà de col·laborar amb el Govern com ho ha fet, per exemple, amb els Pressupostos.
Reguant ha exposat que el seu partit ha decidit aprovar els comptes per posar el focus del procés sobiranista en la necessitat de fer el referèndum, però ha advertit que són crítics amb el contingut perquè “no responen a les necessitats del país”.