Foment del Treball reclama fixar calendari per al Corredor del Mediterrani

  • Foment del Treball ha insistit aquest dilluns en la necessitat d'establir un calendari d'inversions, pressupost concret i "compromís de màxima prioritat per part de l'administració" per poder executar el Corredor del Mediterrani per a transport de mercaderies, ha informat en un comunicat.

VilaWeb
13.02.2017 - 19:24

TARRAGONA, 13 (EUROPA PRESS)

Foment del Treball ha insistit aquest dilluns en la necessitat d’establir un calendari d’inversions, pressupost concret i “compromís de màxima prioritat per part de l’administració” per poder executar el Corredor del Mediterrani per a transport de mercaderies, ha informat en un comunicat.

En el marc de la primera jornada de les ‘Trobades pel Corredor Mediterrani’, organitzades per entitats empresarials i socials a Tarragona, la patronal catalana ha defensat “el concepte de la xarxa continental davant la xarxa radial espanyola”, argumentant que les regions del Mediterrani representen el 18% de la població i el 17% del PIB de la UE.

El president de Foment del Treball, Joaquim Gay de Montellà, ha assegurat que les regions de Piemont (Itàlia), Roine-Alps (França) i Catalunya són “essencials per facilitar la connectivitat dels principals ports del Mediterrani occidental”, recalcant que el retard del Corredor a Espanya té conseqüències a tot el continent.

“No té sentit ni és comprensible que es consideri una reivindicació local una qüestió de màxima prioritat europea”, ha subratllat Gay de Montellà en referència als retards de la infraestructura ferroviària.

Segons la patronal, les previsions de creixement del transport ferroviari del corredor Roine-Alps es duplicaran de 44,6 milions de tones a 82,6 milions el 2030, i s’espera que el Corredor del Mediterrani s’apropi a aquesta xifra quadruplicant les seves tones transportades, passant de les 22,2 milions actuals a 81,2 milions el 2030.

També ha considerat necessari “fer més fluid el conjunt de connexions del Corredor del Mediterrani” amb altres corredors europeus, posant d’exemple la nova via Lió-Torí (França i Itàlia) i la connexió del sud de França entre Montpeller i Perpinyà.

RETARDS

Foment ha remarcat que el Corredor del Mediterrani, al seu pas per Espanya, mostra retards significatius per la seva disponibilitat pressupostària “insuficient”, i ha culpat de l’incompliment dels terminis d’execució l’administració, al·legant falta de compromís i de prioritat davant d’altres inversions.

Gay de Montellà ha defensat la millora de la gestió del transport ferroviari “per millorar la competitivitat respecte al transport per carretera”, i ha demanat accelerar actuacions com la que ha de millorar la comunicació entre Castelló, Tarragona i Castellbisbal (Barcelona).

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor