24.12.2025 - 16:20
|
Actualització: 24.12.2025 - 17:06
El president del Partit Popular espanyol, Alberto Núñez Feijóo, ha enviat avui al jutjat d’instrucció de Catarroja els missatges de WhatsApp que va intercanviar amb l’ex-president de la Generalitat Valenciana, Carlos Mazón, el dia de la gota freda que va causar 230 morts al País Valencià. Alhora, ha sol·licitat que la declaració prevista per al 9 de gener es faci telemàticament.
La jutgessa va citar Feijóo a declarar com a testimoni a petició de l’Associació de Víctimes Mortals DANA 29-0, que exerceix l’acusació particular en la causa. En la resolució, explicava que Feijóo podria aclarir què va saber i què li va transmetre Mazón el 29 d’octubre de 2024, arran de les converses que aquell mateix dia l’ex-president va tenir amb l’aleshores consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, investigada en aquestes diligències.
Segons fonts del PP, Feijóo ha presentat un escrit al jutjat per a “confirmar l’absoluta disposició a col·laborar amb la instrucció”, sobretot “per respecte a les víctimes de la gota freda i als seus familiars”. Hi demana d’acollir-se a la compareixença telemàtica. El partit també ha explicat que la jutgessa va oferir la possibilitat d’enviar-li voluntàriament els missatges del 29 d’octubre de 2024 i que Feijóo ha enviat “una acta notarial” que dóna fe del contingut íntegre dels missatges rebuts aquell dia de Mazón, a més del context en què es van produir “per a una millor comprensió”.
Segons la mateixa versió, Feijóo i Mazón es van comunicar exclusivament per WhatsApp, “sense que s’establissin trucades ni correus electrònics ni cap altre sistema de comunicació”. Finalment, el PP ha remarcat que “confia plenament en la justícia” i ha negat qualsevol intent de desacreditar-la.