Feijóo i Abascal engeguen la maquinària per a investir un nou president de la Generalitat

  • Els dirigents del PP i Vox han conversat aquest matí sobre la situació política del País Valencià arran de la dimissió de Mazón

VilaWeb
El dirigent del PP, Alberto Núñez Feijóo, i el dirigent de Vox, Santiago Abascal, se saluden a l’arribada a una reunió al congrés espanyol (fotografia: Europa Press / Eduardo Parra).
04.11.2025 - 13:46
Actualització: 04.11.2025 - 17:44

El dirigent del PP, Alberto Núñez Feijóo, i el president de Vox, Santiago Abascal, han parlat aquest matí sobre el context polític del País Valencià. Segons que han confirmat fonts de la direcció del PP, tots dos han coincidit en la necessitat de donar estabilitat.

Aquesta conversa s’ha fet l’endemà de la dimissió de Carlos Mazón i que el PP expressés la voluntat de trobar un relleu, un pas que requereix el suport de Vox.

Feijóo va demanar ahir a Vox que estigués a l’altura i facilités com més aviat millor l’elecció d’un nou president de la Generalitat, ja que la tasca política més urgent continua sent la reconstrucció del País Valencià després de la gota freda.

Una conversa “cordial i en bon to”

Des de la seu del PP de Madrid asseguren que la trucada entre Feijóo i Abascal ha estat “cordial i en bon to”, tot i que encara no han posat noms sobre la taula de cara a la nova investidura.

El PP valencià i Vox començaran contactes per a arribar a un acord per a una nova investidura, d’acord amb els acords subscrits al maig entre totes dues formacions per a l’aprovació del pressupost vigent. Per la seva banda, la direcció del PP farà seguiment d’aquestes converses, segons fonts del partit.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor