La Fageda augmenta les vendes gràcies a l’afecció de Maria Branyas a menjar els seus iogurts

  • Maria Branyas es va morir a cent disset anys l'agost de 2024, i ara els iogurts de la Fageda han tingut un fort auge pel ressò d'un estudi sobre longevitat

VilaWeb
11.10.2025 - 17:45
Actualització: 12.10.2025 - 23:07

La Fageda, la cooperativa garrotxina que fabrica iogurts i bífidus, postres lactis, gelats i melmelades, ha augmentat un 5% les seves comandes després de conèixer-se que Maria Branyas, que va morir a 117 anys l’agost del 2024, prenia els seus iogurts cada dia i tenia una microbiota “com la d’una nena”, segons que va revelar un estudi.

L’estudi, de l’Institut Josep Carreras, va analitzar el cas de la supercentenària catalana, liderat pel cap del grup d’Epigenètica del Càncer del centre, Manel Esteller, i les conclusions van arribar aviat a la premsa internacional. “Vam començar a notar un augment de trucades fa un parell de setmanes, quan la premsa britànica, com The Times, va recollir l’estudi sobre la longevitat de Maria Branyas, i en dues setmanes hem rebut les mateixes consultes que en un any”, destaca la responsable de comunicació de La Fageda, Esther Carreras.

Carreras apunta que les últimes setmanes han rebut 400 consultes, unes quantes procedents del Regne Unit i els Estats Units, que han contribuït en part a aquest augment de comandes, d’uns 80.000 envasos més.

Tot i això, posa èmfasi en el fet que La Fageda és un projecte vinculat a l’economia social, sense ànim de lucre i amb la missió de millorar les vides de col·lectius vulnerables de la Garrotxa: “No utilitzarem aquesta voràgine mediàtica per expandir-nos al mercat: volem ser bons, no grans”, ha remarcat.

Recomanem

Fer-me'n subscriptor