23.01.2017 - 18:12
BARCELONA, 23 (EUROPA PRESS)
El programa per a la Millora i Innovació de la Formació de Mestres (MIF), en què s’integren les universitats catalanes amb estudis de Magisteri i les administracions, ha proposat que la Generalitat exigeixi el B2 d’alguna llengua estrangera per poder exercir de mestre en Primària, ha explicat a Europa Press la coordinadora de la comissió de llengües estrangeres en primària, Cristina Escobar.
Actualment no s’exigeix cap nivell de llengua per entrar en la borsa de treball de mestres a Primària, a excepció del B2 per exercir de professor de llengües estrangeres, ha publicat aquest dilluns el diari ‘Ara’.
La proposta del MIF exigeix l'”acreditació mínima” de B2 a qualsevol professional que vulgui accedir a un lloc de treball de mestre, i incentivar de manera determinant i progressiva les acreditacions lingüístiques oficials, de manera que una acreditació superior –C1– doni accés prioritari davant d’un altre professional que, amb mèrits equivalents, tingui una acreditació lingüística inferior.
També proposa que per a l’ensenyament de llengües estrangeres es tingui una “formació didàctica específica bàsica”, a més d’un nivell C1, com el que s’exigeix per als professors de Secundària, i valorar l’acreditació C2 i una altra formació didàctica especialitzada com a mèrits afegits.
Escobar ha assegurat que la proposta, que es va lliurar a la Conselleria d’Ensenyament a començament del 2015, recull un article de la Llei d’Educació de Catalunya (LEC) que assenyala que cal acreditar un nivell B2 en el domini de llengües estrangeres.
La coordinadora de la comissió ha proposat que la Generalitat inclogui l’exigència del B2 per entrar en la borsa d’interins, i que per als professors que ja exerceixen i no tenen aquesta acreditació segueixin cursos per millorar el seu nivell.
Cristina Escobar ha considerat bàsic disposar d’un contingent de professors amb una acreditació B2 ja que dóna més capacitat per participar en projectes europeus, i, en aquest sentit, la proposta del MIF recomana l’estudi d’un sistema d’ajudes de mobilitat dirigit específicament a mestres en formació.