04.03.2017 - 19:44
NOVA YORK, 4 (EUROPA PRESS)
Un portaveu de l’expresident nord-americà Barack Obama ha desmentit que ordenés punxar les comunicacions de Donald Trump l’octubre, quan el magnat encara era candidat a la Presidència.
“Ni el president Obama cap càrrec de la Casa Blanca va ordenar mai vigilar a cap ciutadà nord-americà. Qualsevol suggeriment en un altre sentit és senzillament fals”, ha apuntat el portaveu d’Obama, Kevin Lewis, a través d’un comunicat.
Lewis ha afegit que “un dels principis cardinals de la presidència d’Obama era que cap càrrec de la Casa Blanca intervingués mai en cap investigació independent del Departament de Justícia”.
Trump havia publicat en el seu compte personal de Twitter que Obama havia ordenat que punxessin el seu telèfon a la Trump Tower de Nova York, encara que no ha aportat cap prova que ho demostri.
“Això és terrible! Acabo d’assabentar-me que Obama va fer que em punxessin el telèfon just abans de la victòria. I no va trobar res”, ha escrit Trump.
“Això és McCarthyisme!”, ha sentenciat el president, en referència a la persecució iniciada pel senador nord-americà durant l’època dels 50 als Estats Units contra presumptes agents o simpatitzants de la Unió Soviètica.
Cal recordar que el fiscal general triat per Trump, Jeff Sessions, s’ha inhibit de la investigació múltiple sobre presumptes connexions entre la Casa Blanca i Rússia durant la campanya de desinformació, segons les agències d’intel·ligència nord-americanes, que hauria desvirtuat el resultat dels comicis a favor del magnat.
Trump va qüestionar la legalitat d’aquesta presumpta escolta, que va acabar comparant amb l’escàndol del Watergate, la invasió de les oficines del Partit Demòcrata per ordre del cercle íntim del llavors president Richard Nixon en 1972.
“És per ventura legal que un president en el càrrec estigui punxant una carrera electoral a la Presidència abans de les eleccions? Això és tocar encara més fons!”, s’ha preguntat Trump, que no ha precisat la font de la seva informació, encara que coincideix amb una exclusiva publicada el febrer per la web Breitbart, associada a la seva mà dreta, Steve Bannon.
En ella, l’exagent de l’Agència de Seguretat Nacional (NSA) William Binney assegurava l’agència per la qual treballava estava punxant els telèfons de Trump, encara que no esmentava pel seu nom el president Obama a les seves declaracions.
“Estic segur que un advocat podria aixecar un gran cas a partir d’això. Com de baix ha hagut de caure el president Obama per punxar els meus telèfons durant el sacrosantíssim procés electoral! Això és Nixon/Watergate. Aquest tio és dolent (o està malalt)!”, ha conclòs Trump, parèntesi inclòs, en els seus missatges.

