EUA.- El primer ministre del Japó alaba el “talent” de Trump i confia a estrènyer llaços

  • El primer ministre del Japó, Shinzo Abe, ha felicitat Donald Trump per la victòria de les eleccions presidencials dels Estats Units i ha destacat el "talent" demostrat al llarg de la seva carrera. Ara, Tòquio confia a estrènyer llaços amb Washington en nom de la seguretat regional.

VilaWeb
09.11.2016 - 10:44

MADRID, 9 (EUROPA PRESS)

El primer ministre del Japó, Shinzo Abe, ha felicitat Donald Trump per la victòria de les eleccions presidencials dels Estats Units i ha destacat el “talent” demostrat al llarg de la seva carrera. Ara, Tòquio confia a estrènyer llaços amb Washington en nom de la seguretat regional.

“Com a empresari d’èxit amb extraordinari talent, no només has ofert una gran contribució al creixement de l’economia estatunidenca, sinó que com a líder fort, has demostrat determinació per liderar els Estats Units”, ha destacat Abe en una nota.

El cap del Govern japonès ha recordat que la prosperitat de la regió Àsia-Pacífic implica també “pau i prosperitat” per als Estats Units i, en aquest sentit, ha advocat perquè Tòquio i Washington segueixin com a “aliats” en un ampli ventall d’assumptes que van des de l’àmbit militar a la defensa de la democràcia.

Per la seva banda, el Govern xinès ha reaccionat a través d’un portaveu del Ministeri d’Exteriors, Lu Kang, tot i que abans que es donés ja per segura la victòria del magnat novaiorquès. Lu ha assegurat que Pequín treballarà amb el nou president pel desenvolupament estable i sòlid de les relacions bilaterals, segons l’agència Reuters.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor