EUA.- Dimiteix l’assessor de Seguretat Nacional de Trump per les seves converses amb Rússia

  • L'assessor de Seguretat Nacional dels Estats Units, Michael Flynn, ha dimitit aquest dimarts a la nit després que sortís a la llum que havia mentit el vicepresident, Mike Pence, i altres alts càrrecs de la Casa Blanca sobre una conversa que havia mantingut amb l'ambaixador rus.

14.02.2017 - 10:03

MADRID, 14 (EUROPA PRESS)

L’assessor de Seguretat Nacional dels Estats Units, Michael Flynn, ha dimitit aquest dimarts a la nit després que sortís a la llum que havia mentit el vicepresident, Mike Pence, i altres alts càrrecs de la Casa Blanca sobre una conversa que havia mantingut amb l’ambaixador rus.

Flynn, que ha estat en el càrrec menys d’un mes, ha estat recentment en el punt de mira des que es va conèixer que havia mantingut una sèrie de contactes amb l’ambaixador rus als Estats Units, Sergei Kisliak, el dia previ al fet que Washington imposés, a la fi de desembre, una nova ronda de sancions contra Rússia.

Prèviament, el portaveu de la Casa Blanca, Sean Spicer, havia indicat en un comunicat que Donald Trump estava “avaluant la situació” i que s’havia reunit amb Pence, qui va assegurar públicament que durant aquest contacte no s’havia tractat el tema de les sancions.

No obstant això, l’esmentat diari va publicar la setmana passada una informació que apuntava al fet que sí s’havia parlat sobre les sancions imposades a Moscou, per la qual cosa Pence va decidir reunir-se amb Flynn.

Segons ‘The Washington Post’, l’exfiscal general en funcions dels Estats Units Sally Yates –destituïda pel propi president després de demanar al Departament de Justicia que no acatés la seva ordre executiva sobre migració– havia informat a la Casa Blanca que Flynn hauria mentit alts càrrecs del Govern –entre ells Pence– sobre la naturalesa de la conversa, i va advertir que l’assessor era “potencialment vulnerable” a xantatge per part de Rússia.

En un comunicat difós des de la Casa Blanca, Flynn ha explicat que “a causa del ritme accelerat dels esdeveniments”, va donar “de forma involuntària” al vicepresident i a altres alts càrrecs “informació incompleta” sobre les citades trucades telefòniques.

“M’he disculpat sincerament tant al president com al vicepresident, els qui han acceptat les meves disculpes”, ha explicat.

“Durant els meus més de 33 anys de servei militar i en l’exercici d’assessor de Seguretat Nacional, sempre he dut a terme les meves tasques amb la màxima integritat i honestedat per a aquells als quals he servit”, ha afegit, abans d’anunciar que ofereix la seva dimissió “honrat d’haver servit al país i al poble de tan distingida manera”.

Així mateix, ha agraït a Trump la seva “lleialtat personal” i ha reiterat l’honor que ha suposat per a ell haver treballat amb el president, “que en només tres setmanes ha reorientat la política exterior del país d’una manera fonamental per restablir la posició de lideratge dels Estats Units al món”.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor