26.10.2016 - 13:59
VALÈNCIA, 26 (EUROPA PRESS)
Una nombrosa manifestació d’estudiants recorre algunes dels principals carrers de València per a expressar el rebuig a les avaluacions d’ESO i Batxillerat que recull la Llei Orgànica de Millora de la Qualitat Educativa (LOMQE) –les conegudes com a ‘revàlides’– i defensar el dret a una educació “digna”.
La marxa ha eixit poc després de les 12.00 hores de la Facultat de Geografia i Història de l’avinguda Blasco Ibáñez de la capital del Túria i reunix un gran nombre d’alumnes, molts d’ells molt joves. El recorregut està encapçalat per una pancarta del Sindicat d’Estudiants amb el lema ‘Revàlides franquistes No!’.
Els joves que participen en la protesta –convocada a tot Espanya– porten a més paraigües grocs i altres cartells on es poden llegir consignes com ‘LOMQE al WertEDERO’, ‘La major por del Govern és un poble culte’ o ‘Es ven el meu futur, sense drets no fem classe’. A més, ‘L’educació no es ven, es defensa’, ‘Obrers i estudiants, units i endavant’ i ‘Si això no s’apanya canya, canya, canya’ són alguns dels crits que coregen els manifestants.
XIFRES VAGA
La portaveu del sindicat estudiantil, Isabel Aguilar, ha assegurat que la manifestació està sent “un complet èxit”. A més, ha facilitat les xifres dels alumnes que, segons el Sindicat d’Estudiants, ha secundat la jornada de vaga: un 85% en ESO i un 70% en Batxillerat. “Això demostra que els estudiants estan deixant clar una altra vegada que no toleraran que això continue i se seguisca afectant els seus drets per tindre una vida digna”, ha asseverat.
Les protestes contra la LOMQE i les ‘revàlides’ continuaran esta vesprada, amb les manifestacions i concentracions convocades en les tres capitals de província per la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic.
MARZÀ, “D’ACORD AMB LES RAONS” DE LA PROTESTA
Per la seua banda, el conseller d’Educació, Investigació, Cultura i Esport de la Generalitat Valenciana, Vicent Marzà, ha remarcat que en el seu departament estan “d’acord en les raons de les mobilitzacions de la comunitat educativa valenciana de hui respecte a la LOMQE”.
“La nostra tasca com a administració és continuar explicitant al Ministeri les raons per les quals esta llei és contraproduent per a l’educació valenciana, per què creiem necessària la seua derogació i per què fins que això no es produïsca continuem amb tots els mecanismes activats per a minimitzar els seus efectes en el nostre territori”, ha assenyalat a través d’un comunicat.
En este sentit, des de l’administració autonòmica recorden que ha activat una sèrie de mesures per a “minimitzar els efectes negatius de la LOMQE en el sistema educatiu valencià des del curs 2015-2016.
Entre les quals hi ha, subratllen que a Conselleria d’Educació ha fet el curs passat una avaluació de l’alumnat de sisè de Primària basada “a millorar l’aprenentatge de l’alumnat valencià seguint la normativa, però sense promoure rànquings als quals aspira el Ministeri d’Educació”.
En paraules de Marzà, “ací estem per a avaluar el sistema educatiu valencià, per a contribuir a la seua millora i per a assegurar l’aprenentatge de qualitat de l’alumnat. La revàlida que es planteja des del Ministeri no contribuïx a cap d’estos objectius”.