02.02.2017 - 10:05
El secretari polític s’envolta en els primers llocs d’actuals dirigents i diputats afins a les seves tesis
MADRID, 2 (EUROPA PRESS)
El secretari polític de Podem, Íñigo Errejón, ha presentat una candidatura pròpia per integrar la nova direcció del partit que sortirà de la II Assemblea Ciutadana Estatal de Vistalegre, en què la portaveu de l’Ajuntament de Madrid, Rita Maestre, ocupa el segon lloc, i el jutge en excedència i diputat Juan Pedro Yllanes, el tercer, i en què també hi ha sorpreses, com l’últim lloc simbòlic per a l’actor Pepe Viyuela.
El secretari polític competirà finalment contra el secretari general a Vistalegre II amb una llista pròpia en el Consell Ciutadà Estatal (CCE) –el màxim òrgan de direcció entre assemblees–, després de tancar sense acord les negociacions per fusionar els seus projectes polítics i organitzatius i concórrer en una mateixa candidatura.
Després d’Errejón, Maestre i Yllanes, ocupa el quart lloc de la llista l’actual secretària d’Igualtat i diputada de l’Assemblea de Madrid, Clara Serra. La segueixen el secretari de Relacions Internacionals, Pablo Bustinduy; l’eurodiputada Tania González; el responsable de discurs, Jorge Moruno; i la secretària de Coordinació executiva, Àngela Ballester; tots ells, destacats ‘errejonistes’ i amb llocs actualment en la direcció i fins i tot l’Executiva.
Entre els llocs 10 i 20, amb més possibilitats de ser escollits si Errejón aconsegueix uns resultats similars als de la consulta de desembre per triar les regles de Vistalegre II –va treure el 39% dels vots, i estan en joc 62 dirigents, tot i que el sistema de votació no és proporcional–, Errejón reserva forat per a més dirigents i càrrecs públics afins a les seves tesis, com la secretària d’Acció Institucional, Auxialidora Honorato; el responsable de Xarxes, Eduardo Fernández Rubiño; la diputada al Parlament català Jesica Albiach; i el diputat Miguel Vila.
Els segueixen la diputada d’En Marea Ángela Rodríguez; l’exdiputat de Castella i Lleó Pedro de Palacio; Clara Nieto; l’assessor de Errejón en la Secretaria Política, Daniel Iraberri; el director de l’Institut 25M –el ‘think tank’ de Podem–, Jorge Lago; la membre de la Secretaria d’Acció Institucional, Loreto Arenillas; el membre de Xarxes, Guillermo Paños; el responsable de Finances i diputat per Astúries, Segundo González; o el diputat d’En Comú Podem, Raimundo Viejo.
A més, Errejón ha apostat per incloure membres de la societat civil i del món de la cultura, alguns ja vinculats a Podem però sense presència en els òrgans de direcció, com el filòsof Santiago Alba Rico, en el lloc 60 –se n’escullen 62– i l’actriu i ja diputada d’Units Podem Rosana Pastor (29), i més que suposen sorpreses, com l’actor Pepe Viyula, que tanca la llista.
INCORPORACIONS AL PROJECTE
També s’incorporen al projecte la sexòloga trans Aitzole Aranete en el lloc 21; l’escriptor Roy Galán al 58; els economistes Eduardo Gutiérrez (9) i Jorge Uxó (34); el sindicalista, especialista matèria laboral, Héctor Maraval (38); el catedràtic de Dret Constitucional Antonio de Cabo (20); l’activista de la Marea Blanca Mónica García (61); i el reconegut lluitador antifranquista i escriptor Eugenio del Río (28).
A causa del règim d’incompatibilitats que aprovarà el partit per a aquesta nova etapa, que consisteix a no poder acumular més d’un càrrec públic i un intern per persona, queden fora de la llista la diputada Tania Sánchez –forma part del Consell Ciutadà de la Comunitat de Madrid– i el diputat i exsecretari d’Organització, Sergio Pascual –en la direcció andalusa–, tot i ser dos dels impulsors de ‘Recuperar la Il·lusió’. Cap dels dos no vol deixar els seus actuals llocs de direcció autonòmics.
“Ja fa un temps que vaig estar meditant sobre si seria bo o no que em postulés en la llista ‘Recuperar la Il·lusió’ per al CCE. Després de pensar-hi força, i després d’haver-vos escoltat a molts de vosaltres he decidit no fer-ho. Els motius són diversos”, explicava a mitja tarda d’aquest dimecres en el seu canal de Telegram, abans de confirmar-se fins i tot si Errejón presentaria candidatura pròpia.
“El més important, segons veig, és la coherència amb la fórmula que incloem en els nostres texts: una persona, un càrrec orgànic. Aquesta proposta no és capritxosa, ja que només així podré dedicar el meu temps i esforços a estar més a prop del meu territori i desenvolupar la meva tasca com a Diputat per Sevilla i membre del Consell Ciutadà Autonòmic. Només així es multiplicaran les veus que treballen perquè Andalusia es trobi en primera línia en el projecte de Podem”, afegia.
Errejón no presenta candidatura a la Secretaria General, però Iglesias ha anunciat que si les seves propostes polítiques i organitzatives no guanyen en les votacions de documents a les del secretari polític, renunciarà al lideratge del partit, en entendre que li correspondria assumir al secretari polític; cosa que Errejón ja ha rebutjat.
A continuació, es reprodueix la llista completa:
1. Íñigo Errejón
2. Rita Maestre
3. Juan Pedro Yllanes
4. Clara Serra
5. Pablo Bustinduy
6. Tania González.
7. Jorge Moruno.
8. Àngela Ballester
9. Eduardo Gutiérrez
10. Auxiliadora Honorato
11. Eduardo Fernández Rubiño
12. Jessica Albiach
13. Miguel Vila
14. Angela Rodríguez
15. Pedro de Palacio
16. Clara Nieto
17. Daniel Iraberri
18. Jorge Lago
19. Loreto Arenillas
20. Antonio de Cabo
21. Aitzole Araneta
22. Guillermo Paños
23. María Serrano
24. Segundo González
25. Marta Domínguez
26. Raimundo Viejo
27. Esperanza Gómez
28. Eugenio del Río
29. Rosana Pastor
30. Rodrigo Amírola
31. Lidia Jurado
32. Íñigo Cabieces
33. Fabiola Meco
34. Jorge Uxó
35. Ana Belén Terrón
36. Luis Miguel Domínguez
37. Lisbeth Angelica Miranda
38. Héctor Maravall
39. Rosa Ana Alonso
40. Marcos Cal
41. Emilia Sánchez-Pantoja
42. José María Matas
43. Violeta Martín
44. Miguel Martínez Trillo
45. Marina Avia
46. Francisco Javier Escarabajal
47. Cristina Gómez.
48. David Perejil
49. Llum Quiñonero
50. Manuel José González
51. María Galindo
52. Marc Pallarés
53. María José Jiménez
54. Luis Alberto Alarcón
55. Ángeles Fernández
56. Elena Gallego
57. Amaya Castro
58. Roy Galán
59. Noelia Olivares
60. Santiago Alba Rico
61. Mónica García
62. Pepe Viyuela

